دوره سیاستگذاری علم و فناوری در دانشگاه شریف راه‌اندازی شد

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف از راه‌اندازی دوره سیاستگذاری علم و فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت:چرخه کاملی از آموزش تا پژوهش و اجرا شکل گرفته که به سیاستگذاری های کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سهراب پور امروز در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی با شعار «سیاستگذاری باز و تعامل» با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف همواره تلاش کرده تا با پیوندی میان جامعه و نهادهای درگیر، در زمینه حکمرانی و حل دغدغه ها و مسائل سیاستگذاری کشور حرکت کند، افزود: همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، این کنفرانس به بررسی بهبود و پیشرفت از زاویه‌ای متفاوت یعنی از منظر حکمرانی و سیاستگذاری می پردازد.

وی با اشاره به اهداف اصلی اندیشکده حکمرانی و سیاستگذاری شریف که متولی برگزاری این کنفرانس است، گفت: پیاده سازی مفاهیم توسعه داده شده سیاستی از جمله اهداف است. از سال گذشته نیز دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف، برنامه مفصلی برای اجرای دوره های آموزشی سیاستگذاری به دانشگاه آغاز کرده که پیرو آن دوره کارشناسی ارشد سیاستگذاری علم و فناوری نیز راه اندازی شد.

سهراب پور با اشاره به راه اندازی دوره سیاستگذاری علم و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: چرخه کاملی از آموزش تا پژوهش و اجرا در دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته است که به سیاستگذاری های کشور کمک می کند.

رئیس کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: دبیرخانه کنفرانس ۱۷۳ مقاله دریافت کرد که ۲۰ مقاله شفاهی، ۷۳ مقاله پوستری و ۳۲ مقاله برای چاپ در کتابچه کنفرانس برگزیده شدند و حدود ۴۰ میزگرد تخصصی نیز در این کنفرانس برگزار می شود.

وی با اشاره به درک موضوع مهم پیوند میان اقشار جامعه افزود: باید توان و توجه خود را به طراحی مکانیزم های مشارکتی برای افزایش تعامل حاکمیت با مردم و نخبگان و دخیل کردن آنان در تصمیم گیری و سیاستگذاری معطوف کرد.

سهراب پور اظهار داشت: محور کنفرانس امسال «سیاستگذاری باز؛ تعامل حاکمیت، مردم و نخبگان» قرار داده شده و از سیاستگذاران، دانشگاهیان، نخبگان و تمام علاقه مندان دعوت شده تا به صورت جدی و موثر در آن مشارکت کنند.

در این مراسم رضا روستا آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز افزود: باید به حکمت حکمرانی از منظر کلان توجه شود.

وی با بیان اینکه تنها راه‌حل حکمرانی بحث دانش نیست، گفت: باید به مسئله حکمت هم توجه شود و امیدواریم حکمت حکمرانی و علم و عمل مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کلمه چهل در فرهنگ دینی ما معانی زیادی دارد و هم اکنون فرصت خوبی است تا دستاوردهای ۴۰ ساله کشور را مرور کنیم.

روستا آزاد اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته تاکنون شاهد جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با بزرگترین تحریم‌ها بودیم. همچنین ۸ سال جنگ تحمیلی و فروپاشی شوروی سابق از دیگر اتفاقات در این دوره بوده است که این تحولات کم نیست و باید با تدبیر و عمل به آن توجه شود.

در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی از کتاب « ده سال پژوهش و تصمیم سازی، اثرگذاری و الگوسازی» رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری مهر

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF