روند پرداخت وام دانشجویان دکتری

یزدان مهر گفت: در حال حاضر مشکلی در پرداخت وام دکتری نداریم و با جلساتی که برگزار شد تمامی شعب بانک‌ها روند پرداخت را تسهیل کرده و درخواست‌ها در حال انجام است.

صندوق رفاه دانشجویان در راستای تنوع بخشی به منابع و افزایش توان مالی به منظور افزایش حمایت دانشگاه‌ها و دانشجویان با شناسایی زمینه‌های جلب حمایت مالی سازمان‌ها، نهادها از قبیل بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمام امام(ره)، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نیکوکاران و خیران، اقداماتی چشمگیر انجام داده است که منجر به جذب مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار شده است.

همچنین به منظور ارتقا خدمات‌رسانی و گسترش جامعه تحت پوشش وام شهریه دانشجویان به دانشجویان با بانک قرض‌الحسنه مهر نیز هم‌افزایی انجام داده است .

که در سال اول اجرای این طرح صرفا پرداخت وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی به بانک واگذار شد و تصمیم گرفته شد در صورت استقبال از طرح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی نیز به این طرح اضافه شوند.

ظرفیت سازی پرداخت مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد وام شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، پرداخت وام شهریه با کارمزد ۳ درصد، امکان ۴۸ ماهه برای بازپرداخت وام برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی و همچنین ۷۲ ماهه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از مهم‌ترین مفاد انعقاد تفاهم‌نامه با بانک فوق است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی در پرداخت وام دکتری نداریم و تمامی شعب بانک ها با جلساتی که برگزار شد روند پرداخت را تسهیل کرده و درخواست ها در حال انجام است.

متاسفانه برخی از دانشگاه ها لیست دانشجویان را دیر ارسال کردند که همین موضوع باعث تاخیر در پرداخت وام دانشجویان شد.

منبع:پایگاه خبری آزمون دکتری

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF