مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۲۵۰ درصدی دو شرکت بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۲۵۰ درصدی دو شرکت باما و افست را صادر کرد.

براین اساس،شرکت ۵۰ میلیارد تومانی معدنی باما درحالی ۲ اسفند سال گذشته برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را اعلام کرد که با اصلاحیه هیات مدیره در ۲۷ اسفند ماه این پیشنهاد از ۱۰۰ به ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

اما سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را برای”کاما” صادر کرد تا سرمایه فعلی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۱۰۰ میلیارد تومان برساند.این شرکت معدنی تامین مالی مذکور را با هدف اجرای طرح های توسعه نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات تولید و معادن و راه‌اندازی کوره اعمال خواهد می کند.

بنابراین گزارش،گروه صنعتی و معدنی امیر سهامدار ۴۷٫۲ درصدی این شرکت که در بازار دوم معاملات بورس و در گروه استخراج کانه های فلزی درج شده، محسوب می شود.

همچنین،شرکت افست نیز برنامه افزایش سرمایه ۳۹۵ درصدی را ۲۵ اسفند گذشته اعلام کرده بود تا سرمایه فعلی را از ۲۰ به ۹۹ میلیارد تومان برساند که سازمان بورس با افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی این شرکت بورسی موافقت کرد.

به این ترتیب، “چافست” از محل جذاب سود انباشته،۵۰ میلیارد تومان به سرمایه فعلی می افزاید که جهتاجرای طرح توسعه صرف می شود.

بنابراین گزارش،شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با ۱۶٫۳ درصد و شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران با ۱۴٫۳ درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

منبع: بورس پرس

گردآوری: مدیر سنتر

Download PDF