مدرسه بین المللی دانشگاه تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید سرسنگی صبح امروز در نشستی خبری در دانشگاه تهران گفت: مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران با محوریت محیط زیست از روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه آغاز به کار می کند و تا ۱۹ شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: در مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ۱۰۰ دانشجوی خارجی از ۷۶ کشور جهان از مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی حضور دارند.

وی بیان کرد: محوریت این مدرسه، آموزش در زمینه محیط زیست است که قرار است در حاشیه این مدرسه بین المللی کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست نیز برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بین المللی سازی فعالیت ها رویکرد اصلی دانشگاه تهران به شمار می رود، گفت: حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه نیز برنامه های خود را در این زمینه اجرا می کند و امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم رویدادهای بین المللی ورزشی برگزار کنیم.

سرسنگی اظهار داشت: راه اندازی مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران نیز یکی از برنامه های این معاونت در حوزه فعالیت های بین المللی است.

وی عنوان کرد: کشورهای دنیا از فضاهای علمی، فرهنگی و هنری خود در زمینه ارتباطات بین المللی به نحو احسن استفاده می کنند اما متاسفانه در ایران از این نوع امکانات و ظرفیت ها در مسیر دیپلماسی علمی منسجم و هدفمند استفاده نمی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشورهای دنیا به دانشگاه ها و فارغ التحصیلان و اساتید ما اعتماد دارند اما ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت و پتانسیل این افراد و مکان ها استفاده کنیم.

سرسنگی اظهارکرد: برنامه داریم مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران را در سال آینده با حضور اساتید و دانشجویان خارجی بیشتری برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: در مدرسه بین المللی تابستانی این دانشگاه ۵۰ دانشجوی دختر خارجی و ۵۰ دانشجوی پسر خارجی حضور دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: در این مدرسه از ۵ نفر از اساتید کشورهای روسیه، انگلستان، هندوستان و فرانسه نیز دعوت شده است که یکی از این اساتید برنده جوان جایزه آکادمی علوم روسیه است.

سرسنگی اظهارداشت: در این مدرسه از دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف حضور دارند چرا که قصد داشتیم به موضوع محیط زیست به صورت میان رشته ای بپردازیم.

وی گفت: دانشجویان شرکت کننده در این مدرسه علاوه بر حضور در کنفرانس جامعه و محیط زیست، در برنامه های فرهنگی مانند تهران گردی، سفر به شهر اصفهان و سفر به مشهد مقدس نیز حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: اختتامیه مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ۱۹ شهریورماه در مشهد مقدس و در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

گردآوری:مدیرسنتر

 

Download PDF