معرفی رشته مدیریت سیستم و بهره وری(مقطع کارشناسی ارشد)

به گزارش مدیرسنتر، مدیریت سیستم و بهره ‌وری رامی‌ توان چکیده دوره کارشناسی مهندسی صنایع دانست که به فارغ‌ التحصیلان سایررشته های فنی و مهندسی، اختصاص یافته است؛ ضمناً دانش آموختگان رشته مهندسی صنایع مجاز به انتخاب این گرایش نمی‌باشند.
دوره کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره وری به منظور آموزش علوم و فنون اداره صنایع با تأکید بر کاربرد روش های کمی و نظام گرا در اداره امور صنعتی تدوین گشته است. از آنجا که روش های مورد استفاده در این دوره به آموزش و تجزیه و تحلیل مسائل مهندسی نیز وابستگی گسترده‌ای دارد، دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی فنی و مهندسی به علت آگاهی از دانش مهندسی برای فراگیری دروس دوره مزبور نیز آمادگی کافی را خواهند  داشت تا با آگاهی کافی بتوانند در مشاغل مدیریتی مشغول به کار شوند.
مدیریت سیستم و بهره ‌وری در حسن اداره و موفقیت صنایع و توسعه صنعتی کشور نقش کلیدی دارد. تلفیق احسن عوامل انسانی و فیزیکی در جهت تحقق هدف های تعیین شده و کسب بیشترین نتیجه، در چارچوب فعالیتهای مدیریت است. اهمیت این نقش سبب گشته است که دانش و فنون مدیریت سیستم و بهره‌وری توسعه فراوانی یابد. با پیچیده شدن و گسترش سازمانهای صنعتی و پیشرفت علوم و فنون مدیریت، سیستم و بهره وری، مدیران صنایع باید علاوه بر اطلاعات مهندسی از دانش مدیریت نیز برخوردار باشند.

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF