پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه شمال

فراخوان پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه غیردولتی- غیرانتفاعی شمال برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ منتشر شد.

در راستای آیین نامه و بخشنامه های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری، مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف،) دانشگاه شمال اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی-پژوهشی دوره دکتری خود را در هر کد رشته محل تحصیل از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تایید وزارت یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریورماه سال درخواست پذیرش، دانش آموخته شوند، به صورت مازاد بر ظرفیت و با رعایت شرایط زیر پذیرش کند:

۱- در زمان پذیرش (حداکثر تا اول شهریور) بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی آن دسته از متقاضیانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد میباشند، نگذشته باشد.
۲- داشتن میانگین کل ۱۶ یا بیشتر در دوره کارشناسی پیوسته (یا میانگین دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) و میانگین کل ۱۷ یا بیشتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه.)
۳- ارزشیابی متقاضیان بر اساس امتیازات پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)، امتیازات آموزشی (حداکثر ۳۰ امتیاز) و امتیازات مصاحبه (حداکثر ۳۰ امتیاز) مطابق با جداول ۱تا ۵ انجام می گیرد.
۴- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع امتیازات فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و مصاحبه، مطابق با جداول ارزشیابی پیوست (کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی الزامی میباشد).
۵- کسب حداقل نمره ۵۰از آزمون زبان MCHE  ( یا معادل آن در سایر آزمونها طبق جدول ۴) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت عتف)

۶- پرونده کلیه متقاضیان پس از بررسی اولیه در مدیریت تحصیلات تکمیلی، در صورت احراز شرایط لازم، برای بررسی و امتیازدهی به کمیته مصاحبه کننده گروه آموزشی مربوطه ارجاع خواهد شد.
۷- چنانچه امتیاز اکتسابی چند داوطلب برابر باشد، اولویت بندی بر اساس معدل چند درس تخصصی که توسط گروه آموزشی انتخاب می شود، انجام می گیرد.
۸- پذیرش افراد مشمول این شیوه نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.
۹- دانشگاه شمال می تواند فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید.

کلیه متقاضیان حائز شرایط، جهت حضور در مصاحبه دکتری می بایست مدارکی که در این اطلاعیه ذکر می گردد را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۰۱ به آدرس پست الکترونیکی gradoffice.shomal@gmail.com ارسال نمایند. لازم به ذکر است ارائه اصل مدارک فردی و مستندات آموزشی و پژوهشی توسط داوطلبین در روز مصاحبه جهت پذیرش الزامی است. تاریخ مصاحبه یکی از تاریخ های ذکر شده در جدول شماره ۱ می باشد.

تاریخ مصاحبه دکتری ۹۷ دانشگاه شمال:

نام رشته کد رشته کد محل تاریخ مصاحبه
مهندسی عمران – حمل و نقل ۲۳۱۴ ۳۶۹۸ ۱۳۹۷/۰۴/۲۰۱۳۹۷/۰۵/۰۱
مدیریت ورزشی ۲۱۱۵ ۱۳۶۶ ۱۳۹۷/۰۳/۳۰۱۳۹۷/۰۴/۲۷

مدارک مورد نیاز:
۱- فرم شماره ۱ شیوه نامه اجرایی مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز (بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی) دوره تحصیلی دکتری شیوه آموزشی-پژوهشی که ذیل همین اطلاعیه پیوست شده را تایپ کرده و به صورت فایل pdf به آدرس پست الکترونیکی gradoffice.shomal@gmail.com ارسال شود.
۲- کارت ملی. ۱۰۰کیلوبایت JPG
۳- شناسنامه. ۱۰۰ کیلوبایت JPG
۴- کارت پایان خدمت (مخصوص داوطلبین پسر.) ۱۰۰ کیلوبایت JPG
۵- مدرک دوره کارشناسی و کاردانی به همراه ریز نمرات.
۶- مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات.
۷- داوطلبانی که به هر دلیل قادر به ارائه اصل مدارک تحصیلی در روز مصاحبه نمی باشند فرم پیوسیتی این اطلاعیه (نمونه گواهی فراغت از تحصیل) را تکمیل به فرمایند.
۸- دانشجویان سال آخر دوره های کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای می بایست فرم پیوست شماره ۲ مندرج در صفحه ۹۴ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۳۹۷ که در این اطلاعیه نیز گنجانده شده است را تکمیل نمایند.
۹- تصویر فیش واریزی به مبلغ ( ۱۰۰۰۰۰۰ یک میلیون) ریال به حساب جام شماره ۸۶۰۴۳۱//۱۷ نزد بانک ملت به نام دانشگاه شمال بابت انجام مرحله دوم آزمون دکتری سال ۱۳۹۷ (مصاحبه تخصصی.)
۱۰- مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی )چاپ شده یا پذیرفته شده.
۱۱- مقالات علمی-ترویجی چاپ شده یا پذیرفته شده.
۱۲- مقالات ارائه شده در کنفرانس های (داخلی یا خارجی) چاپ شده یا پذیرفته شده.
۱۳- سوابق پژوهشی (طرح های ملی و تحقیقاتی،) کسب رتبه در جشنواره ها در مسابقات علمی معتبر، گواهی ثبت اختراع، تأ‌لیف یا ترجمه کتاب.
۱۴- مدرک زبان (TOEFL, IELTS, TOLIMO, MSRT ).
۱۵- گواهی سابقه تدریس در دانشگاه.
۱۶- احکام برگزیدگی در المپیادها و جشنواره های علمی.

تذکر مهم: فایل های ارسالی حتما باید بصورت جدول شماره ۲ نامگذاری گردد، در غیر اینصورت بررسی نمی گردد. این فایلها و فایل pdf فرم شماره ۱ شیوه نامه اجرایی مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز که تکمیل شده است را در یک پوشه ذخیره نمایید. نام پوشه به انگلیسی نام خانوادگی شما باشد. در نهایت این پوشه را فشرده ( zip) کرده و فایل zip شده را به آدرس gradoffice.shomal@gmail.com ارسال نمایید. عنوان ایمیل، “استعداد درخشان- مدارک مصاحبه دکتری” باشد. ارائه اصل مدارک در روز مصاحبه الزامی میباشد .

جهت اطلاع از متن کامل اطلاعیه و مدارک لازم جهت ثبت نام، فایل های ذیل را مشاهده فرمایید.

فایل کامل PDF اطلاعیه

فایل فرم شماره ۱

منبع:اخبار دانشگاهی

گردآوری:مدیر‌سنتر

Download PDF