یک طرح جدید پژوهشی با اولویت علوم انسانی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند صبح امروز در حاشیه نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها در وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: طرح اختصاص سازوکار تخصیص اعتبار پژوهشی (ستاب) به صورت آزمایشی از ابتدای مهرماه در دانشگاه ها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اولویت اجرای این طرح از حوزه علوم انسانی خواهد بود.

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: این طرح برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پسادکتری خواهد بود.

برومند اظهارداشت: در ابتدا بودجه اندکی از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم برای اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت و امیدواریم از سال آینده که قرار است این طرح به صورت نهایی اجرا شود، بتوانیم از سوی سازمان برنامه و بودجه اعتبار بیشتری برای آن کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در این طرح نیازهای کشور به صورت فراخوان اعلام می شود و اعضای هیئت علمی بر اساس فعالیت های پژوهشی خود و دانشجویانشان این اولویت ها را انتخاب و اجرا خواهند کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به بند «ط» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۷ گفت: بودجه پژوهشی مراکز دولتی هر سه ماه باید به حسابی در خزانه واریز شود.

برومند افزود: این مبالغ برای انعقاد قراردادهای پژوهشی و فناوری با شرکت ها، نهادها، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ۶۰ درصد این منابع نیز باید به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پسادکتری اختصاص یابد که در موضوع تخصصی خاص فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ارتباط مناسب تر و ضابطه مند میان دانشگاه ها و شرکت ها است.

منبع:خبرگزاری مهر

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF