ابلاغ دستورالعمل جدید به دانشگاهها با توجه به مشکلات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی عسگری در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: اگر علیه برنامه‌هایی که ضد جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده اقداماتی در نظر نگیریم اشتباه بزرگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی کشور و مشکلات اقتصادی از سوی مسئولین سیاسی و امنیتی، ابلاغیه خاصی تبیین و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که بر این اساس برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم یادآورشد: باید فضای امید و نشاط در دانشگاه‌ها گسترش یابد و با تولید چنین فضایی قطعا ضرر نخواهیم کرد.

وی افزود: باید از مؤلفه‌های دانشگاه ها که همان قانون، آزادی و امنیت است برای اعتدال و استقلال آنها دفاع کنیم و به نظرم جلب مشارکت دانشگاهیان در حال حاضر یکی از مصادیق جهاد اکبر است.

عسکری با بیان اینکه قانون فصل‌الخطاب تمامی اقدامات در دانشگاه‌هاست تاکید کرد: رویکرد گفتگو محور و نهادینه سازی این فرهنگ باید در تمامی فعالیت‌ها دیده شود. ضمن اینکه باید پیگیر دیپلماسی عمومی از طریق بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها باشیم. به همین جهت جشنواره حرکت سال جاری این موضوع را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره قرآن و عترت گفت: در سال تحصیلی پیش رو این دو جشنواره با نگاه جدیدی دنبال خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF