افزایش تعادل در اکثر گروه ها

طی دادوستدهای دیروز با افزایش تعادل در اکثر گروه ها مواجه بودیم به طوریکه در گروه های اکثرا متعادل فلزی و معدنی، نمادهای فلوله، فسپا، فرآور و وتوکا با صف خرید، نمادهای فنوال، کپرور، کشرق، کنور،  و فسرب با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها دنبال شدند با گذشت زمان معاملات شاهد افزایش عرضه ها بودیم که در این میان ادامه رشد نماد فمراد (۱۰ درصدی) که همراه تشکیل صف خرید بود، جلب توجه می کرد. علیرغم مشکلات ناشی از تحریم امریکا، اروپاییها از کیفیت محصول ایرانی استقبال کرده و آماده همکاری همه جانبه اند بطوری که در جریان مذاکره هیات اعزامی فولاد خوزستان به آلمان و اسپانیا، یکی از بزرگترین قراردادهای فروش به امضا رسید.مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: گروه اعزامی در این سفر، مذاکرات مهمی با شرکت های اشمیت کلمنتس بیلبائو در اسپانیا و سالزگیتر در شهر دوسلدورف آلمان انجام داده اند. در نتیجه این توافقات مبلغ چشمگیری قرارداد نیز منعقد شده است. در پایان بازار شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، شبندر و مبین با رشد ۳۳ واحدی به ارتفاع ۹۵۱۳۶ واحدی رسید که در این میان نمادهای شپنا، فارس، خودرو و کچاد بیشترین تاثیر منفی را گذاشتند.

در گروه اکثرا متعادل و منفی خودرویی، ادامه صف خرید نمادهای خوساز، خرینگ و خمهر و معاملات مثبت نمادهای ختوقا و خچرخش نمایان تر از معاملات سایر هم گروهی ها بود، نماد خکاوه نیز در ادامه رشد قابل توجه خود، با رشد مجدد حدود ۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت اما در اواخر بازار و با افزایش عرضه ها، اکثر نمادهای گروه نوسانات منفی را تجربه کردند. در سوی دیگر بازار و به جز نمادهای حسینا و حپترو که منفی بودند، سایر نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند..

در گروه های اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، صف خرید نماد شدوص و نوسانات مثبت نمادهای شوینده، شکربن، وپترو، شبندر و شاوان را نظاره گر شدیم که در ادامه بازار نمادهای شکربن و شدوص با افزایش تقاضا، به صف خرید رسیدند، نمادهای شپارس، ساینا و شفن به منظور بررسي وضعيت شفافيت اطلاعات ناشر تعليق شدند و نماد پاكشو با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت (تغيير بيش از ۱۰ درصد در نرخ خريد مواد اوليه / خدمات) متوقف گردید. کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا به تعهدات خود در مقابل ایران پایبند است و براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران به تعهدات خود پایبند بوده، وی با اشاره به اینکه با توجه به تحریم‌های جدید علیه ایران کمیته‌ای در اتحادیه اروپا تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این کمیته تلاش خواهد کرد موانع بر سر سرمایه‌گذاری با ایران را بردارد تا شرکت‌های اروپایی را برای سرمایه‌گذاری در ایران متقاعد کند.

به جز نمادهای ملت، کوثر و آسیا که متعادل و منفی بود، سایر نمادهای گروه بیمه ای با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند تا جایی که نمادهای البرز، دانا، میهن و ما با صف خرید همراه شدند.

در گروه ساختمانی و در همان شروع بازار نماد ثمسكن با توجه به رشد متوالی بيش از ۲۰ درصدي قيمت و به منظور اطلاع رساني شركت در خصوص آن متوقف شد، ثاباد، ثنوسا، ثامان و وتوس نمادهای همچنان صف خرید گروه مذکور بودند اما در نیمه دوم بازار و با افزایش عرضه ها (با توجه به رشد سریع اکثر آنها و قرار گیری در سطوح مقاومتی کوتاه مدت) مواجه شدیم به طوریکه اکثر نمادهای گروه نوسانات منفی تجربه کردند و نمادهای آس پ، ثباغ، ثغرب و وآذر صف فروش شدند همچنین در اواخر بازار نماد ثالوند که پس از انتشار شفاف سازی (طی شفاف سازی اعلام کرده در ساخت یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه با زیر بنای ۲۷۵۶۰ متر مربع مشارکت نموده است و مدت اجرای این پروژه را ۲۴ ماه اعلام کرده است) طی روز گذشته با رشد حدود ۱۳ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفته بود، در معاملاتی متفاوت و افزایش فشار فروشندگان، به صف فروش رسید.

غپاذر، غگلپا، غپاک، غمینو، غاذر، غالبر، غبهنوش، غگل، غپینو، غبشهر و غمارگ نمادهای صف خرید گروه مثبت غذایی در بازار امروز بودند، در پايان معاملات نیز شركت هاي سرمايه گذاري بوعلي(وبوعلي)، سيمان بهبهان(سبهان)و پشم شيشه ايران(كپشير) جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي متوقف شدند.

 

منبع: کارگزاری آبان

گردآوری: مدیر سنتر

Download PDF