تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۲۶ شهریور ۹۷

توجه بازار به گروه های کوچکتر

بازار با گرایشی مثبت به گروه های شیمیایی، فلزات، ،فراورده های نفتی و معدنی آغاز به کار کرد. گروه خودرو نیز همچنان مورد توجه بود و در گروه ها انبوه سازی کاشی و سرامیک، کانی غیرفلزی نیز معاملات مثبت و پرتقاضایی در جریان بود. در ادامه و با طرح ابهاماتی پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی ها عرضه در این گروه و گروه فلزی افزایش داشت.

اما د بازار نمادهاي معاملاتي #كساپا، #غگلستا، #خمحركه، #وتوس، #دجابر، بازگشایی شدند.

در گروه فلزات اساسی نیز فضای معاملات در نمادهای مطرح گروه نوسانی و با گرایش به محدوده های منفی بود. #وتوکا، #فنوال، #فزرین، #فسرب از نمادهای مورد توجه بازار در این گروه بودند. دز این گروه نیز ابهاماتی پیرامون نرخ انرزی شرکت ها افزایش سردگمی را در پی داشت.

در گروه محصولات شیمیایی پس از شفاف سازی #مبین در رابطه با افزایش نرخ محصولات و ادامه سردرگمی در رابطه با نرخ خوراک، شاهد معاملاتی نوسانی در اکثر نمادهای بززگ گروه بودیم. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت محاسبه نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی براساس نرخ بازار ثانویه، چه قیمتی مدنظر خواهد بود، گفت: نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی تاکنون افزایشی نداشته است اما در صورت تصمیم گیری در این زمینه، محاسبه قیمتی براساس دلار ۷۵۰۰ تومانی خواهد بود.

در گروه فراورده های نفتی معاملات مثبت و پرتقاضایی در جریان بود و مطابق رویه چند روز اخیر #شپنا از تقاضای قویتری برخوردار بود.#شسپا، #شبریز و #شنفت از دیگر نمادهای مورد توجه بازارند. در ادامه بازار این گروه نیز با افزایش عرضه روبرو شد.

گروه معدنی به جز نماد #کروی و #ومعادن بقیه نمادها معاملاتی مثبت و پرتقاضا داشتند.

در گروه عرضه برق، #دماوند، #بفجر و #وهورو #مبین و #بکهنوج با اقبال بازار روبرو بودند.

در گروه سیمانی، امروز نیز جو پرتقاضایی بر معاملات حاکم بود و اکثر نمادها با رشد قیمتی و صف خرید روبرو شدند.

در گروه انبوه سازی نیز جو معاملات همسو با کلیت بازار مثبت بود. نماد #ثفارس و #ثغرب و #ثمسکن و #وساخت با به صف خرید رسیدند که صف خرید پرحجم نماد #وساخت قابل توجه بود.

در گروه خودرو و قطعات، امروز نیز اکثر نمادهای با اقبال بازار و صف خرید مواجهند.

در گروه بانکی نماد #وبملت همچنان مورد توجه است و از ابتدای حرکت اخیر بازده بیش از ۱۰۰ درصدی را به همراه داشته است. #وتجارت، #ونوین، #وپارس، #وکار از دیگر نمادهای مورد توجه بازارند. صف خرید بیش از ۴۰۰ میلیون سهمی نماد #وتجارت از دیگر رویدادهای قابل توجه در روز جاری بود.

در گروه محصولات کانی غیرفلزی اکثر نمادها با صف خرید همراه بودند. #کسرا صف خرید پرحجمی داشت و #کساپا پس از بازگشایی با رشد ۱۰ درصدی روبرو شد.

در گروه ساخت محصولات فلزی همچنان #فاذر، #فاراک، #چدن، #فجام و #فلامی با رشد تقاضا و صف خرید مواجه بودند.

در گروه پیمانکاری صنعتی نماد #خصدرا همچنان مورد توجه بود و به دلیل رشد قیمتی بیش از ۶۰ درصدی متوقف شد..

در چند رشته ای ها نماد #وصندوق و #امید مورد توجه بودند و با صف خرید روبرو شدند.

در گروه رایانه، اطلاعات و ارتباطات #مرقام، #رکیش، #مداران مورد توجه بودند. نماد #های_وب امروز نیز معاملات را با صف خرید دنبال نمود.

در گروه استخراج زغال سنگ، #کپرور و #کطبس با اقبال بازار مواجه بودند.

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #تاپیکو، #وامید، #شپنا، #مبین، #وبملت، #رمپنا و #کچاد با افزایش ۲۳۶۱ واحدی روبرو شد. پایان مهلت تسویه اعتبار کارگزاری ها و عدم تمایل بازار به اصلاح عمیق قیمتی به دلیل ارزندگی نمادها در قیمت های فعلی، از عمده دلایل اقبال مجدد به بازار سهام طی روز جاری بود.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF