تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۱ مهر ۹۷

ادامه ورود نقدینگی به بازار سهام

بازار امروز را نیز مثبت و با گرایش به گروه فراورده های نفتی، مخابرات، انبوه سازی و حمل و نقل آغاز نمود.

اما در بازار نمادهای #غشهداب، #غگلستا، #ثمسکن، #فرآور، #ساینا، #تیپیکو، #خزامیا، #خگستر و #چکاوه متوقف با توجه نوسان قیمتی متوقف شدند.

در گروه فراورد های نفتی در دقایق ابتدای بازار شاهد رشد مجدد تقاضا در اکثر نمادها بودیم. #شپنا امروز نیز تقاضای مناسبی داشت و با صف خرید کم عرضه ای روبرو بود. #شتران، #شبندر، #شاوان، #شبریز، #شپاس و #شرانل از دیگر نمادهای همراه با صف خرید بودند.

در گروه فلزات اساسی و در فولاد سازها، امروز نیز #ذوب تقاضای بهتری داشت، #فولاد و #فخوز و #هرمز و #کاوه متعادلند و #فزرین، #فراور، #فاسمین، #کیمیا، و #زنگان نیز مورد توجه بازار بودند. نمادهاي معاملاتي #ختوقا، #خبهمن،#ولساپا، #مداران، #بشهاب، #دفرا، #درازك، #قهكمت، #شسپا، #دارو، #دزهراوي بازگشایی شدند.

در گروه خودرو پس از رشد اخیر شاهد افزایش عرضه در نمادهای #خساپا، #خپارس، #خودرو، #خریخت، #خچرخش، #خلنت و #خنصیر هستیم و نماد #خساپا در آستانه تشکیل صف فروش بود در ادامه فشارعرضه، #خساپا را به صف فروش بیش از ۲۶ میلیون سهم رسانده و #خودرو نیز تحت فشار عرضه به نزدکی کف مجاز قیمتی رسید.

در گروه مخابرات هر دو نماد #همراه و #اخابر امروز نیز مورد توجه بازار بودند و با صف خرید روبرو شدند.

در گروه معدنی نیز افزایش تقاضا اکثر نمادها را به صف خرید رساند. #کگل، #کچاد و #کروی در این گروه به صف خرید رسیدند.

در گروه انبوه سازی جو معاملات همچنان مثبت بود. #وساخت صف خرید پرحجم و کم عرضه ای داشت و #ثاخت، #آ_اس_پ و #ثامان از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.#ثمسکن نیز به دلیل رشد بیست درصدی متوقف شد.

در گروه محصولات شیمیایی که آغازی متعادل داشتند شاهد افزایش تقاضا در نمادهای #تاپیکو، #پارس، #شاراک و #شغدیر و #پارسان بودیم. نماد #مارون نیز که معاملات را در کف مجاز قیمتی آغاز کرده بود با گذشت بیش از یک ساعت از بازار، داد و ستدها به محدوده صفر تابلو نزدیک شد.

در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی #بترانس پس از رالی اخیر با اصلاح مواجه بود و #بنیرو، #بکام، #بکاب و #بموتو از نمادهای مورد توجه این گروه بودند.

در سیمانی ها نیز معاملات روند مثبت همچنان ادامه دارد و به جز نماد #سصفها، #ساروم و #سیدکو، بقیه نمادها با رشد قیمتی مواجه شدند. معاملات این گروه در صورت ادامه رشد طی روز آینده به سطوح مقاومتی قابل توجه خواهد رسید.

در بانک ها امروز #وبملت و #وتجارت متعادل آغاز کردند و با افزایش تقاضا مواجه شدند. در دیگر نمادها #وپارس، #ونوین، #وسینا، #دی با صف خرید روبرو بودند. در ادامه افزایش تقاضا اکثر نمادها را به صف خرید رساند.

در گروه رایانه و اطلاعات و ارتباطات نمادهای #آپ، #سیستم، #پرداخت، #افرا و نماد تازه وارد #تاپکیش با صف خرید همراه بودند. #اپرداز نیز در ارتباطاتی ها صف خرید داشت و #های_وب نیز مثبت معامله شد.

در حمل و نقلی ها #حکشتی همچنان صف خرید پرحجمی دارد و معاملات نمادهای #حسینا، #توریل، #حپترو، #حتاید نیز با صف خرید همراه است.

در گروه سرمایه گذاری که اکثر نمادها در محدوده مثبت داد و ستد می شوند، صف خرید سنگین نماد #وخارزم مورد توجه می باشد.

در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای #کگل، فارس، #همراه، #اخابر، #تاپیکو، #فولاد، #شتران با افزایش۴۵۳۴ واحدی روبرو شد. نزدیکی به ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت ها و احتمال رشد سود قابل توجه در بسیاری از نمادها از دلایل رشد امروز بازار سهام بود.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF