تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۲ مهر ۹۷

روزهای سبز بازار ادامه دارد.

بازار امروز را نیز مثبت و با گرایش به گروه های بزرگ آغاز به کار کرده است. فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، معدنی ها در کانون توجه بودند و در آغاز بازار رشد بیش از ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل را رقم زدند. رشد دلار و عبور از سقف قبلی در بازار امروز مجددا موجی از تقاضا در بازار سهام و در نمادهای متاثر به دنبال داشت.

اما در بازار نمادهای#واحيا، #دماوند،#ساینا، #حپارسا، #قمرو، #ثمسكن، #فرآور، #فاما، #تيپيكو، #سبهان، #ما بازگشایی شدند.

در گروه فراورد های نفتی با توجه به رشد اخیر قیمت ها، در ابتدای بازارعرضه تا حدودی افزایش یافته بود. صف خرید #شپنا مجددا تقاضا در کلیت گروه را تحریک کرد و شاهد ورود اکثر نمادها به دامنه مثبت معاملاتی بودیم و #شپنا به دلیل برگزاری کنفرانس متوقف شد. رشد نفت و عبور از سطح ۸۰ دلاری خبری خوب برای این گروه می باشد.

در گروه فلزات اساسی و در فولاد سازها، امروز نیز #ذوب تقاضای بهتری داشت و با صف خرید پرحجمی روبرو بود، #فولاد و #فخوز و و #کاوه متعادل و مثبت بودند و #هرمز، #کیمیا، #فولاژ، #فباهنر با صف خرید روبرو هستند. به نظر می رسد در این گروه سرمایه گذاران عکس العمل مثبتی به تحولات در وزارت صنعت و معدن داشته اند. در ادامه با رشد تقاضا شاهد تشکیل صف خرید در نماد #فملی و #فولاد بودیم.

در گروه خودرو پس از رشد اخیر امروز نیز افزایش عرضه مشهود می باشد. #خودرو و #خساپا در درصدهای منفی داد و ستد می شوند و از طرفی #خاذین امروز نیز با صف خرید همراه است. در ادامه قطعاتی ها با افزایش تقاضا روبرو شدند.

در گروه مخابرات هر دو نماد #همراه و #اخابر امروز نیز مورد توجه بازار بودند و با صف خرید روبرو شدند.

در گروه معدنی نیز افزایش تقاضا اکثر نمادها را به صف خرید رساند. #کروی، #کنور و #کبافق و معادن در این گروه به صف خرید رسیدند.

در گروه انبوه سازی جو معاملات امروز معاملات کم حجمی در جریان بود. #ثنوسا پس از شروعی منفی به صف خرید رسید و نماد #ثمسکن و #وتوس پس از شفاف سازی رشد بیش از ۱۰ درصدی را تجربه نمودند. #وآذر، #ثامان و #ثاباد از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.

در گروه محصولات شیمیایی نماد #تاپیکو، #شغدیر، #شپترو، #شپاکسا، #شکلر با صف خرید همراه شدند و بقیه نمادها متعادل و نوسانی داد و ستد شدند. نماد #شاراک که روز گذشته را با صف خرید به پایان رساند در روز جاری با نوساناتی منفی ربرو بود.

در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی #بترانس پس از رالی اخیر با نوسان مواجه بود و #بنیرو، #بکاب و #بشهاب از نمادهای مورد توجه این گروه بودند.

در سیمانی ها نیز معاملات روند مثبت همچنان ادامه داشت و البته حجم معاملات تا حدودی کاهش پیدا کرده بود. معاملات این گروه در سطوح فعل با مقاومت جدی روبروست.

در بانک ها امروز #وبملت و #وتجارت و #وبصادر متعادل بودند و #وپارس، #ونوین، #وسینا، #دی و #وخاور با صف خرید روبرو شدند.

در گروه رایانه و اطلاعات و ارتباطات نمادهای #مرقام، #پرداخت، #افرا و نماد تازه وارد #تاپکیش با صف خرید همراه بودند. #اپرداز نیز در ارتباطاتی ها صف خرید داشت و به منظور برگزاری کنفرانس متوقف شد. #های_وب نیز در ادامه رشد با صف خرید مواجه بود.

در حمل و نقلی ها #حکشتی همچنان صف خرید پرحجمی دارد و معاملات نمادهای #حسینا، #حپارسا نیز با اقبال بازار روبرو بودند.

در گروه سرمایه گذاری که اکثر نمادها در محدوده مثبت داد و ستد می شوند، صف خرید سنگین نماد #وخارزم مورد توجه می باشد.

در تک نمادها #واحیا پس از برگزاری مجمع و بازگشایی، با رشد قیمتی ۱۳ درصدی روبروشد. #رمپنا پس از شفاف سازی در رابطه با وضعیت تسعیر ارز نوسانی بود و به جهت برگزاری کنفرانس متوقف شد. #فولاد و #ملی نیز با رشد تقاضا به صف خرید رسیده است. #خصدرا پس از رشد اخیر و شفاف سازی صورت گرفته، امروز با افزایش عرضه روبروست. #لکما نیز پس از معاملاتی پرحجم با افت قیمتی روبروست و حفاری نیز به صف خرید رسید.

در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای #فولاد، #ومعادن، #فملی، #همراه، #فارس، #اخابر، #شپنا با افزایش۴۵۳۴ واحدی روبرو شد. رشد مجدد نرخ ارز و عبور از سقف قبلی و بهبود وضعیت بازارهای جهانی در کنار تحولات در وزارت صنایع و معادن، بازار امروز را با رشد همراه ساخت.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF