تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۲۵ شهریور ۹۷

میل اندک بازار به اصلاح

بازار متاثر از عرضه های روز گذشته کم حجم و با گرایش به محدوده های منفی آغاز به کار کرد. در گروه های معدنی، فلزی، پتروشیمی و نفتی اکثر نمادهای بزرگ با افت نسبی در ابتدای بازار مواجه بودند.با گذشت نزدیک به ۲ ساعت از آغاز بازار، بهبود روند معاملات و کاهش هیجانات منفی مشهود بود. عموما با نزدیکی به ساعات آغاز معاملات بازار ارز، تحولات این بازار نیز در روند گروه های ارزمحو مورد توجه قرار میگیرد

اما در بازار نمادهاي معاملاتي #فرآور، #بترانس، #فمراد، #شكربن، #شاراك، #خكار، #تكشا، #فباهنر،#كهرام،#سبهان #شكلر،#ومعادن بازگشایی می شوند.

در گروه فلزات اساسی به جز نماد #فروس و #فجر بقیه نمادها با فشار فروش و افت قیمتی همراه بودند. نماد #کاوه با فشار فروش بیشتری مواجه بود و به صف فروش نیز رسید. در ادامه و همیو با بهبود جو بازار اکثر صفوفو فروش در بازار خریداری شد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز همسو با کلیت بازار فشار فروش مشهود بود. #جم، #شیراز، #مارون و #تاپیکو از نمادهای مورد توجه بازار بودند. معاملات نماد #شاراک نیز پس از بازگشایی با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.

در گروه فراورده های نفتی که آغازی پر عرضه همراه با صف فروش در اکثر نمادها داشت، شاهد بازگشت قیمتی نمادهای پالایشی هستیم. #شپنا به صورت نسبی از فشار فروش کمتری برخوردار بود در سطح ۷۰۰۰ ریالی نوسان داشت. شاوان نیز پس از جممع شدن صف فروش به محدوده مثبت رسید. #شسپا از دیگر نمادهایی بود که پس از جمع آوری صف فروش به نزدیکی سقف مجاز روزانه رسید.

گروه معدنی نیز الگوی مشابه با کلیت بازار داشت.

در گروه عرضه برق، #دماوند، #بفجر و #وهور مجددا مورد توجه بودند.

در گروه سیمانی، امروز جو پرعرضه ای را شاهد بودیم و نمادهای #سکرد، #سرود، #سبهان، #سدشت، #سهرمز، #سخاش، #ساربیل و #سنیر مورد توجه بودند.

در گروه انبوه سازی نیز جو معاملات همسو با بازار منفی بود. نماد #ثفارس و #ثغرب و #ثمسکن با بازگشت قیمتبه صف خرید رسیدند.

در گروه خودرو و قطعات، که آغازی پرعرضه داشتند، افزایش تقاضا و بازگشت قیمتی در اکثر نمادها مشهود می باشد. #خودرو، #خمحور، #خاذین، #خمحرکه و #خریخت مورد توجه بودند و در ادامه اکثر نمادها به صف خرید رسیدند.

در گروه قند و شکر اکثر نمادها در محدوده های منفی داد و ستدمی شدند و این در حالیست که برخی نمادها مانند #غدام، #غدشت، #غسالم، #غشهد، #غشهداب و #غاذر در گروه مجصولات غذایی با صف خرید مواجه بودند.

در گروه بانکی نماد #وبملت که با فشار عرضه در ابتدای بازار به صف فروش نیز رسیده بود با تقاضایی قوی در آستانه به صف خرید رسید. و در ادامه معاملات مثبت و صف خرید نماد #وبملت تمامی نمادها را به محدوده مثبت معاملاتی رسانده است.

در گروه ساخت محصولات فلزی همچنان #فجام و #فلامی با رشد تقاضا و صف خرید مواجه بودند.

در گروه پیمانکاری صنعتی نماد #خصدرا همچنان مورد توجه است و به بالاتر از ۲۰۰۰ تومان رسیده است.

در چند رشته ای ها نماد و #امید مورد توجه بود.

در گروه رایانه، اطلاعات و ارتباطات #رتاپ معاملات مناسبی را سپری نمودند. نماد #های_وب امروز نیز مورد توجه بود و با صف خرید معاملات را به پایان رساند.

در گروه استخراج زغال سنگ، #کپرور و #کطبس با اقبال بازار مواجه بود.

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فولاد، #فارس، #پارس، #وغدیر ، #فملی، #فخوز و #شبندر با کاهش ۲۴۰۸ واحدی روبرو شد. در ادامه عرضه های روز گذشته امروز نیز کلیت بازار با فشار فرش روبرو بود هرچند از اواسط بازار بهبود تقاضا در اکثر نمادهای بزرگ بازار مشهود بود.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF