تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۶ شهریور ۹۷

دود نفتی ها در چشم بازار

بازار روز جاری را با افزایش عرضه در گروه های معدنی و فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فراورد های نفتی آغاز کرد. بازگشت به رویه قیمت گذاری قبلی در فراورده های نفتی و دامن زدن به جو بی اعتمادی در کنار جلسه حساس امروز مجلس از دلایل عقب نشینی بازار در دقایق ابتدایی روز جاری بود. در دقایق پایانی اندکی از جو منفی بازار کاسته شد و صف فروش نمادهای #فملی و #وغدیر به صورت کامل جمع شد. نماد #رمپنا نیز مجددا با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.

در گروه فلزات اساسی نیز همسو با جو کلی بازار شاهد افزایش عرضه ها در نمادهای تاثیرگذار گروه بودیم. از طرفی نمادهای #فولاژ، #کیمیا، #زنگان، #وتوکا همچنان مورد توجهند و در سقف قیمتی داد و ستند شدند.

در گروه فراورده های نفتی تقریبا همه نمادها جهت شفاف سازی متوقف شدند. اتفاق عجیب رخ داده در این گروه باز هم قربانی دیگری به جز سهامدار خرد نخواهد داشت. اولین نماد بازگشایی شده #شتران با افت ۵ درصدی روبرو بود و بقیه نمادها نیز یک به یک بازگشایی شدند و هر یک در درصدهای منفی کامل به کار خود پایان دادند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز وضعیت بهتر از کلیت بازار نبود و اکثر نمادها با افت مواجه شدند. گزارش فراتر انتظار #پارس در ماه مرداد می تواند نشانه مثبتی برای گروه تلقی شود.

در گروه معدنی نیز تمامی نمادها به محدوده مثبت وارد شدند و معاملات #کبافق، #کمنگنز و #کاما با صف خرید همراه می باشد.

در حمل و نقلی ها فضا بهتر از کلیت بازار بود و #حپارس، #حپترو، #حسینا و #توریل مورد توجهند و #حتاید پس از بازگشایی با رشد قابل ملاحظه ای روبرو شد.

در گروه انبوه سازی معاملات کم حجم و متعادل دنبال شد. #کرمان طی روز جاری مورد توجه بود.

در سیمانی ها نیز فضای داد وستدها اکثرا مثبت بود و اکثر نمادها در سقف مجاز قیمتی معامله شدند..

در گروه خودرو با افزایش تقاضا در نماد #خساپا شاهد معاملاتی مثبت در کلیت گروه بودیم. در #خساپا و #خپارس معاملات تقاضای قوی تری نسبت به سایر نمادها داشت. با افزایش عرضه در کلیت بازار عقب نشینی و ورود اکثر نمادهای گروه به محدوده منفی معاملات را شاهد بودیم.

در گروه ساخت محصولات فلزی نماد #فاما و #فلامی معاملاتی مثبت همراه با صف خرید را سپری کردند. #فاراک پس از بازگشایی صف فرش سنگی نی را تجربه کرد.

در چند رشته ای ها #وغدیر،#وصندوق معاملات پرعرضه را سپری میکنند. در این گروه نیز همچنان حقوقی ها به صورت جدی عرضه کننده هستند

در گروه رایانه و اطلاعات و ارتباطات #افرا امروز نیز مورد توجه بود و در اطلاعاتی ها نیز #اپرداز در محدوده مثبت معامله می شود. صف فروش سنگین نماد #های_وب همچنان ادامه داشت و محدوده روانی ۵۰۰۰ ریالی نیز کمکی به جمع آئری صف نکرد.

در گروه مواد و محصولات دارویی امروز نیز معاملات مناسبی در جریان بود. نماد چابک #ریشمک همچنان به رشد خود ادامه می دهد. #پخش، #داسوه، #دسانکو، #ددام،#دابور، #دزهراوی، #وپخش، #درازک، #دلقما، #دشیمی و #دفارا از نمادهای مورد توجه بازاربودند.

در گروه سرمایه گذاری امروز معاملات مناسبی در جریان بود و نمادهای #وتوصا، #وبیمه، معاملات پرتقاضایی را در سقف مجاز روزانه دنبال نمودند.

نماد #رمپنا پس از آغازی منفی با افزایش مجدد تقاضا به صف خرید پرحجمی رسید.

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #شبندر، #فولاد، #شتران، #شپنا و #فملی و #فارس و #پارسان با کاهش ۳۵۴۳ واحدی روبرو شد. بازگشت به رویه قبل در قیمت گذاری فراورده های نفتی که باعث دامن زدن به بی اعتمادی در بازار شد و همچنین جلسه سوال از رییس جمهوری که نتایج مطلوب بازار را در پی نداشت در افت روز جاری بازار سهام موثر بود.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری:مدیرسنتر

 

Download PDF