تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۷ مهر ۹۷

تزریق نقدینگی جدید و ادامه رکورد شکنی

بازار با گرایشی مثبت به گروه های ارز محور آغاز به کار کرده والبته تا حدود زیادی گزارش های منتشر شده را نیز در ابتدای معاملات لحاظ نموده است. گروه های فراورده های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و معدنی و بانک در کانون توجه هستند و در ابتدای معاملات رشد بیش از ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل را رقم زده اند.

اما در بازار #تایرا،#غمارگ، #شغدیر #وخاور، #فایرا، #ونفت، #پرداخت، #ولشرق، #فلوله،# وتوسم،#وسپه ، #دشيمي، #شسينا، #شپنا، #شتران بازگشایی شدند.

در گروه فلزات اساسی نمادهای #فولاد و #فملی در محدوده صفر تابلو آغاز کردند. #ذوب، #فلوله، #فاسمین، #فراور، #فولای، #فسپا پس از شفاف سازی در رابطه با رشد اخیر بازگشایی شدند و عمدتا رشد بیش از ۸ درصدی را تجربه می نمودند. نماد #فولاد پس از لغو عرضه بلوکی با افزایش تقاضا روبرو شد و #فملی نیز به محدوده های مثبت وارد شد.

در محصولات شیمیایی، از اواسط بازار شاهد بهبود تقاضا در اکثر نمادها بودیم. #پارس و #شاراک به صف خرید رسیدند. #تاپیکو، #شغدیر، #شیران و #شسینا پس از بازگشایی رشد بیش از ۱۰ درصدی را تجریه کردند. #شاملا، #پترول، #فارس، #پارسان، #وپترو، #شکربن و #شپدیس از دیگر نمادهای مورد توجه بودند.

در گروه فراورده های نفتی امروز نیز #شبندر با اقبال روبرو بود. در ادامه #شپنا پس از بازگشایی صف خرید سنگین و کم عرضه ای داشت. #شبندر نیز همچنان مورد توجه است و صف خرید پرحجمی را تجربه نمود. #شتران پس از بازگشایی و رشد حدود ۸ درصدی به دلیل نوسان ۵۰ درصدی مجددا متوقف شد. #شاوان به بالاتر از ۳۰۰۰ تومان رسیده و صف خرید داشت، #شراز و #شبریز نیز مثبت و متعادلند. #شسپا و #شپاس نیز با افزایش تقاضا به صف خرید رسیدند.

گروه معدنی نیز در تمامی نمادها با صف خرید روبرو بود. #کاما و #کروی پس از شفاف سازی با رشد بیش از ۱۰ درصدی مواجهند.#کگل، #کچاد و #کنور نیز به دلیل نوسان متوقف شدند.

در گروه عرضه برق، #مبین، #بفجر و #دماوند و #بکهنوج با اقبال بازار روبرو بودند.

در گروه سیمانی، رالی صعودی همچنان گروه را با رشد مواجه می نماید.

در گروه انبوه سازی نیز جو معاملات مثبت بود و اکثر نمادها با رشد قیمتی مواجه شدند.

در گروه خودرو و قطعات، امروز اکثر نمادها با اقبال بازار و صف خرید مواجه هستند.

در گروه حمل و نقل که که داد ستدهایی جذاب را سپری نمودند، #حآسا، #حپترو، #حتاید، #حسینا و #حتوکا به صف خرید رسید و بقیه نمادهای نیز با رشد قیمتی مواجه شدند.

در گروه واسطه گری مالی معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود و اکثر نمادها در سقف مجاز قیمتی داد ستد شدند.

در گروه بانک امروز نیز اکثر نمادها با رشد و صف خرید روبرو بودند . #وخاور و #وبملت به دلیل رشد بیش از ۵۰ درصدی متوقف شدند.

در گروه محصولات کانی غیرفلزی اکثر نمادها با صف خرید همراه بودند. #کتوکا، #کاذر، #کفرا پس از بازگشایی رشد بیش از ۱۰ درصدی را تجربه نمودند.

در گروه ساخت محصولات فلزی همچنان #فاذر، #فاراک، #فاما، #فجام و #فلامی با رشد تقاضا و صف خرید مواجه بودند.

در چند رشته ای ها نماد #وصندوق و #وغدیر و #وبانک و #وغدیر به دلیل برگزاری کنفرانس متوقف شد.

در گروه رایانه، اطلاعات و ارتباطات جو همسو با بازار مثبت بود. نماد #های_وب امروز نیز معاملات را با صف خرید دنبال نمود.

در گروه استخراج زغال سنگ، #کپرور و #کطبس و #کشرق با اقبال بازار مواجه بودند.

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #تاپیکو، #فارس، #شپنا، #شتران، #کگل، #پارسان و #شبندر با افزایش ۶۷۷۰ واحدی روبرو شد. ادامه تزریق نقدینگی به بازار سهام با توجه به رشد شدید نرخ ارز و البته بهبود وضعیت بازارهای جهانی رشد پی در پی بازار سهام را در پی داشته است.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF