تحلیل و برررسی روزانه بورس: ۸ مهر ۹۷

شکست رکوردها ادامه دارد…

بازار امروز با گرایشی مثبت به گروه های بزرگ بازار آغاز به کار کرد. تقاضا در گروه فراورده های نفتی امروز نیز در آغاز قابل توجه بود. گروه بانک نیز در نمادهای قابل معامله صفوف خرید پر حجمی داشت. رشد بیش از ۷۰۰۰ واحدی شاخص کل و لمس سطح ۱۹۴۰۰۰ واحدی شاخص کل نیز از دیگر موارد مورد توجه بازار طی روز جاری بود.

اما در بازاربازگشايي نمادهاي معاملاتي #كچاد، #فولاژ، #فنوال، #وغدير، #شخارك، #شوينده، #ثاخت ، #ختراك ،#بموتو #بركت، #تپمپي، #چدن، #خكمك ، #دكوثر، #وبشهر،#بهپاک، #سهگمت، #غپاك، #كترام، #كگاز، #قپيرا، #وتوكا، #پخش و بازگشایی شدند.

در گروه فلزات اساسی نیز اکثر نمادهای با رشد و صف خرید روبرو هستند. نماد #فولاد در نزدیکی سقف مجاز داد و ستد می شد و #فملی رشد نزدیک به ۱ درصدی را تجربه نمود. #فولاژ، #وتوکا و #فنوال پس از بازگشایی با رشد بیش از ۱۰ درصدی روبرو هستند. صف خرید نمادهای #فولاد و #فملی در دقایق پایانی بازار جالب توجه بود.

در محصولات شیمیایی نیز همسو با کلیت بازار همچنان رشد قیمتی #شاراک، #شغدیر، #پترول، #پارسان، #شپدیس، #کرماشا، #شپارس، #مارون، #شفن، #شسینا، #شاملا با صف خرید همراه بودند. گزارش مناسب فروش در نمادهای #پارس و #کرماشا اقبال به این نمادها را در پی داشته و تا حدودی نگرانی ها ناشی از کاهش مقداری فروش را کاهش داده است.

در گروه فراورده های نفتی امروز نیز اکثر نمادهای تقاضای قابل توجهی داشتند. #شپنا و #شبندر صف خرید پرحجمی را تجربه کردند و #شاوان نیز در سقف قیمتی داد و ستد شد. نمادهای #شبریز و #شراز مثبت و متعادل بودند. در روغنی ها نیز #شسپا و #شرانل نیز همچنان صف خرید داشتند.

در گروه عرضه برق، به جز #مبین که در نزدیکی سقف مجاز داد و ستد شد، بقیه نمادها با صف خرید روبرو بودند.

در گروه سیمانی، رالی صعودی همچنان گروه را با رشد مواجه می نماید.

در گروه انبوه سازی نیز جو معاملات مثبت بود و اکثر نمادها با رشد قیمتی مواجه شدند.

در گروه خودرو و قطعات، به جز نماد #خاهن و #خوساز که در محدوده منفی معامله می شدند، اکثر نمادها با اقبال بازار و صف خرید مواجه بودند.

در گروه حمل و نقل نمادهای #حتاید، #حپترو و #حسینا مورد توجه بودند.

در گروه واسطه گری مالی معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود و اکثر نمادها در سقف مجاز قیمتی داد ستد شدند.

در گروه بانک امروز نیز اکثر نمادها با رشد و صف خرید روبرو بودند . #وبصادر صف خرید پرحجمی داشت و #وتجارت نیز پس از بازگشایی با اقبال کم نظیری روبرو بود. عملکرد اکثر نمادها در شهریور ماه بهبود پیدا کرده و ترازها در حال نزدیکی و مثبت شدن می باشد.

در گروه محصولات کانی غیرفلزی اکثر نمادها با صف خرید همراه بودند. #کفرا، #کسراريا، #کگاز و #کمرجان با صف خرید روبرو بودند.

در گروه ساخت محصولات فلزی همچنان #فاذر، #فاراک، #چدن، مورد توجهند و امروز #فجام با رشد چمگیر ۴۳ درصدی در بازگشایی روبرو شد.

در چند رشته ای ها نماد #وغدیر و #وبانک مورد توجه بودند.

در گروه رایانه، اطلاعات و ارتباطات همسو با جو کلی بازار همه نمادهای با صف خرید روبرو بودند.

در گروه استخراج زغال سنگ، #کپرور و #کطبس با اقبال بازار مواجه بودند.

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فولاد، #فارس، #شپنا، #پارس، #کگل، #پارسان و #فملی و #کچاد با افزایش ۷۶۹۷ واحدی روبرو شد. ادامه تزریق نقدینگی به بازار سهام ادامه دارد و عرضه های اندک نیز به صورت کامل جذب می شود و همین موضوع رشد سنگین شاخص کل را در پی داشته است.

منبع:دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF