ادامه اقبال گروه ساختمانی

در بازار امروز و طبق پیش بینی با شروع پرتقاضا، مثبت و همراه صف خرید اکثر نمادهای گروه ساختمانی مواجه شدیم که تا انتهای بازار ادامه داشت، قبل از شروع بازار نیز نماد ثالوند به دلیل افشاي اطلاعات با اهميت (شروع پروژه مسکونی الوند از اراضی شرکت واقع در کوی الهیه) متوقف و در ادامه بازار و پس از انتشار شفاف سازی مربوطه با صف خرید و رشد ۱۰ درصدی قیمت به گردونه دادوستدها بازگشت.

قبل از بازار نماد خرينگ به دلیل افشاي اطلاعات با اهميت (کاهش زیان عمدتا به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات ساپکو و کاهش هزینه های مالی) متوقف شد، در شروع بازار نیز نماد حفارس به دلیل افشاي اطلاعات با اهميت (تغییر سهامدار عمده، خریدار بلوک شرکت با نام تعاونی ایثارگری خدمات حمل و نقل گردشگری و اتومبیل کرایه شهرآرا) متوقف شدند. طی بازار امروز و در گروه های خودرویی و حمل و نقل، ادامه صف خرید نماد خمحور، معاملات مثبت تر نمادهای خکاوه، حفارس، خبهمن، حکشتی و توریل و معاملات منفی تر نمادهای خریخت، خنصیر، خساپا، خفنر و حتاید را نظاره گر شدیم و در پایان دادوستدها نیز نماد حريل جهت برگزاری مجمع عادی ساليانه صاحبان سهام متوقف شد.

در گروه های اکثرا متعادل با گرایش مثبت فلزی و معدنی، ادامه صف فروش نمادهای فایرا و فسپا، ادامه صف خرید نماد فخاس، توقف نماد فولاژ به دلیل اعلام تعدیل مثبت مجدد ۲۷ درصدی (عمدتا به دلیل افزایش در امدهای غیر عملیاتی ناشی از سود شرکت اهن غدیر ایرانیان) و دادوستدهای پرتقاضا و مثبت تر نمادهای فولاد، کطبس، کگل، کبافق، فزرین، فسرب، کاوه، کشرق و کیمیا را مشاهده کردیم در اواخر بازار و درپی افزایش عرضه ها در نماد کمنگنز، شاهد تشکیل صف فروش آن بودیم.

گروه های اکثرا متعادل و منفی سرمایه گذاری با اقبال و صف خرید نمادهای سدبیر و سرچشمه دنبال شدند در سوی دیگر تشکیل صف خرید نماد وپست و بازگشایی نماد وبملت با رشد حدود ۱۰ درصدی را در گروه بانکی نظاره گر بودیم اما در ادامه، نماد وبملت با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید همچنین در همان شروع بازار نماد فاراک با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت (تغييرات با اهميت در عملكرد شركت هاي تحت كنترل) متوقف شد.

در گروه کم نوسان اما کم ریسک لیزینگی که همچنان معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، نماد ولساپا با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت (ارائه تعدیل منفی غیر منتظره ناشی از انتقال مالیات و افزایش هزینه های معوق شرکت با عنوان اصلاح ثبت مالیات سنواتی قبل از عرضه حق تقدم های استفاده نشده) متوقف شد.

نماد غمارگ با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت (افزایش نرخ محصولات) و نماد چكارن با توجه به رشد بيش از ۲۰ درصدي قيمت و به منظور اطلاع رساني مناسب شركت (مزایده فروش املاک) متوقف شدند.

درگروه های اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، نماد شپارس با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت (دريافت مجوز تغيير بيش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات) متوقف شد، نمادهای زاگرس، شپترو، شکربن، شاراک، جم، شبریز و شاملا از اقبال بیشتر و نوسانات مثبت تری برخوردار می باشند. با تحریم‌های آمریکا، شرکت دالیم کره جنوبی، قرارداد ۲ میلیارد دلاری پالایشگاهی در ایران را فسخ کرده است. این شرکت، بنا بود در توسعه پالایشگاه اصفهان مشارکت کند.

منبع:کارگزاری آبان

گردآوری: مدیر سنتر

Download PDF