تحلیل و بررسی روزانه بازار بورس: ۲۰ خرداد ۹۷

گروه فلزی و معدنی پرتقاضا

طی دادوستدهای امروز، ادامه صف خرید نمادهای وتوکا و فخاس در کنار ادامه صف فروش نمادهای فایرا و کمنگنز را در گروه اکثرا متعادل و مثبت فلزی و معدنی، نظاره گر بودیم اما در نیمه دوم بازار نمادهای فرآور، فنورد، تکنار و ذوب به جمع صف خریدهای گروه پیوستند، نماد کنور نیز پس از برگزاری مجمع سالیانه تقسیم سود نقدی ۱۸۰ ریالی با رشد ۵ درصدی و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت و نمادهای فولاژ، فولای، فسپا و فروس صف فروش شدند.

ادامه صف خرید نماد خمحور و نوسانات مثبت نمادهای خزامیا، خفنر، ورنا و خموتور در گروه اکثرا منفی خودرویی نمایان تر از دادوستدهای سایر هم گروهی ها بود، نماد خودرو نیز پس از افشای اطلاعات با اهميت (تعدیل منفی ۵۰ درصدی) و شفاف سازی های مربوطه با افت حدود ۲ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. ترامپ در تهدیدی عجیب و جدید از احتمال قطع کامل تجارت آمریکا با شرکای غربی خبر داد و گفت: کشورهای گروه ۷ متعهد به حفظ جاه‌ طلبی‌های هسته‌ای ایران شدند، وی بعد از اتمام نشست خبری، راهی سنگاپور و ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپنا، فولاد و شتران با افت حدود ۹۶ واحدی به ارتفاع ۹۵۹۸۱ رسید که در این بین نمادهای جم، اخابر و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

در گروه های مهجور بانکی و بیمه ای نمادهای بساما، اتکام، وحافظ، وخاور، وسینا و وبصادر با نوسانات مثبت اندک و سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند، نماد كوثر نیز به دليل افشاي اطلاعات با اهميت (نقل و انتقال دارايي هاي ثابت شركت) متوقف شد.

درگروه اکثرا متعادل و منفی آی تی و انفورماتیک، نماد تازه وارد سپ پس از تنها یک روز، با عرضه صف خرید در شروع بازار مواجه شد و پس از ثبت حجم معاملات حدود ۶۵ میلیون سهمی با صف خرید حدود ۲۳ میلیون سهمی به کار خود پایان داد، نماد آپ نیز پس از برگزاري مجامع عادي ساليانه تقسيم سود نقدي ۵۹۰ ریال و فوق العاده اصلاح اساسنامه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. مدیرعامل “های‌وب” درباره بازگشایی نماد و شائبه احتمال لغو قرارداد ادغام با پارس آنلاین توضیح داد و گفت: در آن خبر که مربوط به هفته گذشته بود ، اعلام کردم ادغام یا عدم ادغام این دو شرکت هنوز نهایی و قطعی نشده و مذاکراتی در پیش است اما احتمال قطعیت آن بیشتر از لغو است.تا عصر چهارشنبه این هفته ، موضوع ادغام یا لغو این دو شرکت مشخص می شود.

در همان شروع بازار نمادهای ثتران و سدور با توجه به رشد بيش از ۲۰ درصدي قيمت و به منظور اطلاع رساني شركت متوقف شدند، به جز نمادهای ثاخت و ثاباد که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه ساختمانی اکثرا منفی سپری شدند این در حالی بود که درگروه سیمانی اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت را مشاهده کردیم به طوریکه نمادهای سشرق، سغرب، سفانو، سشمال و سبهان صف خرید را تجربه کردند.

گروه اکثرا متعادل شیمیایی با ادامه صف خرید نماد شیراز و دادوستدهای پرتقاضا و مثبت نمادهای شدوص، وپترو، خراسان و کرماشا دنبال شدند. در آنسو گروه پالایشگاهی و روانکارها در سایه ادامه ابهامات همچنان دادوستدهای کم رمق و فرسایشی و منفی را تجربه کردند، در اواسط بازار نماد شيراز با توجه به افشای اطلاعات با اهميت (تعدیل منفی سنگین) متوقف شد و نماد شپنا پس از افشاي اطلاعات با اهميت (فسخ قراردادهای مهم دایلم کره جنوبی) با افت حدود ۴ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

ولغدر و وایران نمادهای صف خرید گروه کم ریسک لیزینگی در بازار امروز بودند و در پايان معاملات نمادهاي فنرسازي خاور(خفنر) جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي و فوق العاده تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه-اصلاح اساسنامه، سيمان هگمتان(سهگمت) جهت برگزاري مجمع عادي به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هيئت مديره، گروه دارويي سبحان(دسبحا)و رينگ سازي مشهد(خرينگ)جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي متوقف شدند.

منبع: کارگزاری آبان

گردآوری:گردآوری

Download PDF