لاستيك و پلاستيك سازی ها بر مدار صعود

در گروه لاستيك و پلاستيك سازی افزایش تقاضا محسوس بود تا جایی که در ادامه بازار نمادهای پسهند، پکرمان، پدرخش، پاسا، پلاسک، پتایر و پلوله صف خرید شدند تا بازار متعادل و منفی گروه های بزرگ، با اقبال گروه های کوچک به کار خود پایان دهد، در پایان بازار شاخص کل متاثر از معاملات منفی پالایشی ها، جم و کگل با ۱۶۸ واحد افت به ارتفاع ۹۵،۶۲۵ واحدی رسید.

در بازار امروز با صف خرید نمادهای زگلدشت، زمگسا و تلیسه در گروه کوچک اما مثبت زراعت و خدمات وابسته مواجه بودیم در طرف دیگر بازار و به جز نماد قچار که منفی و متوقف شد، سایر نمادهای گروه قندی، کم حجم اما مثبت دنبال شدند در آنسو و در گروه کم شناور اما دانش بنیان دارویی با صف خرید نمادهای دلر، دسبحان، دکیمی، دتماد، دجابر و داسوه سپری شدند.

در بازار امروز با ادامه صف خرید نماد حفارس در گروه اکثرا متعادل حمل و نقل مواجه بودیم این در حالیست که شرکت مذکور از شرایط بنیادی مطلوبی برخوردار نبوده و با توجه به رشد سریع روزهای اخیر با ریسک بالایی مواجه می باشد. در گروه اکثرا منفی خودرویی، با صف خرید نمادهای خاذین و خمحور و صف فروش نمادهای خشرق، خنصیر، خفنر و خمهر مواجه شدیم، نماد خكاوه نیز پس از رفع تعليق، با رشد حدود ۵ درصدی و در ادامه صف خرید به گردونه دادوستدها بازگشت که کاهش فشار فروش و تعادل بیشتر گروه خودرویی را ایجاد کرد.

در گروه متعادل لیزینگی و در همان شروع بازار نماد ولغدر با جهش قیمتی به صف خرید رسید همچنین نماد ولصنم پس از برگزاري مجمع عادي بطور فوق العاده انتخاب اعضاء هيئت مديره متعادل به گردونه دادوستدها بازگشت.

در گروه فلزات اساسی، نمادهای فایرا و فنوال همراه با صف فروش، فولادی ها به جز فخاس و فمراد (که مثبت و صف خرید بودند) با نوسانات منفی، رویی ها به جز فراور (که مثبت بود) با نوسانات منفی و نماد فسرب پس از برگزاري مجمع عادي ساليانه بدون تقسيم سود نقدي با رشد حدود ۵ درصدی و در ادامه با صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه های اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، صف خرید نمادهای شسینا و شزنگ و نوسانات مثبت نمادهای شنفت، ونفت، شپدیس، شکربن، شپاکسا، شوینده، شپترو، شگل، شاوان و پارسان را نظاره گر شدیم، نماد خراسان نیز پس از برگزاري مجمع عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي ۱۴۰۰ ریالی با رشد حدود ۴ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

طی دادوستدهای امروز، گروه آی تی و انفورماتیک در ادامه توقف نماد های وب، اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین نماد پرداخت از فشار فروش و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها برخوردار بود و صف فروش را تجربه کرد. شرکت به‌پرداخت ملت با سهم ۲۱٫۷۹ درصدی از تعداد و سهم ۲۶ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها در استمرار وضعیت همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

اکثر نمادهای گروه ساختمانی با معاملاتی متعادل و منفی مواجه شدند که در این میان نمادهای ثامان، ثاباد، ثنوسا، ثعمرا و ثتران از فشار فروش بالاتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند اما در نیمه دوم بازار فشار عرضه ها در گروه ساختمانی شدت پیدا کرد به طوری که اکثر نمادهای این گروه یا صف فروش شدند و یا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند. بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به طور میانگین ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بوده است.بر اساس این آمار، در اردیبهشت ماه ۹۷ مجموعا ۱۹ هزار ۴۴۲ معامله انجام شد که افزایش حدودا ۳ هزار فقره ای نسبت به تعداد معاملات اردیبهشت ماه سال گذشته دارد.  در مدت مشابه سال ۹۶، مجموعا ۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره مبایعه نامه در سامانه املاک به ثبت رسیده بود.

منبع: کارگزاری آبان

گردآوری: مدیر سنتر

Download PDF