سبز پوشی گروه ساختمانی

طی دادوستدهای امروز اکثر نمادهای گروه ساختمانی با معاملاتی مثبت شروع شدند که در این میان نمادهای ثنوسا، ثتران، وساخت، ثاباد، ثپردیس و ثغرب از اقبال بیشتری برخوردا بودند اما در ادامه بازار و با افزایش تقاضا، کل گروه سبز پوش شدند به طوریکه اکثر نمادهای گروه با صف خرید به کار خود پایان دادند در پایان دادوستدهای امروز نیز شاخص کل تحت تاثیر معاملات مثبت نمادهای فولاد، ومعادن، فخوز، کگل و کچاد با رشد حدود ۱۶۷ واحدی در قله ۹۵،۵۷۷ واحدی آرام گرفت که در این میان معاملات منفی نمادهای شپنا و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت.

درگروه های اکثرا متعادل با گرایش منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، صف خرید نمادهای زاگرس، شپترو و شستان، صف فروش نمادهای شیران، شتوکا، شسینا و شگل و معاملات مثبت تر نمادهای شکلر، شاراک، خراسان، شبریز و شپاس نمایان تر از دادوستدهای سایر هم گروهی ها بود. یک مقام شرکت لوک اویل، دومین شرکت بزرگ تولید نفت روسیه اعلام کرد، این شرکت تصمیم گرفته فعلا طرح های توسعه پروژه ها در ایران را به دلیل تهدید ناشی از تحریم های آمریکا پیگیری نکند.به گفته این مقام شرکت لوک اویل، تمرکز شرکت همچنان روی فعالیت های داخلی خود است. شرکت لوک اویل در طی ماه های گذشته در حال مذاکره با ایران بر سر توسعه میدان های نفتی آب تیمور و منصوری بوده است.

گروه خودرویی که اکثرا متعادل بودند با ادامه رشد قیمت و صف خرید نماد خمحور دنبال شدند، در گروه منفی حمل و نقل نماد حفارس صف خرید را تجربه کرد این در حالیست که نماد حفارس از شرایط بنیادی نامطلوب و نماد خمحور از شرایط بنیادی متعادلی برخوردار می باشد.

گروه های منفی فلزی و معدنی با ادامه صف خرید نمادهای فسرب، فخاس، فزرین، فولای، کیمیا، کشرق و هرمز و معاملات مثبت گروه سنگ آهنی مواجه بودند، نماد ذوب نیز پس از انتشار شفاف سازي با رشد حدود ۴٫۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت در آنطرف نمادهای فایرا، فمراد و فسپا با صف فروش سپری شدند.

درگروه های اکثرا متعادل سرمایه گذاری و بانکی با صف خرید نمادهای سرچشمه، ونوین و سدبیر مواجه شدیم، نماد وكار نیز با توجه به عدم رعايت الزامات دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار تعليق شد و نماد ونوین به دلیل افشا اطلاعات با اهمیت متوقف شد. صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) در بیانیه‌ای رشد اقتصادی چین را شش و شش دهم درصد پیش‌بینی کرد که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

در بازار امروز و به جز نمادهای پاسا که با ادامه صف خرید و پتایر که با معاملاتی مثبت همراه بودند، سایر نمادهای گروه لاستیک و پلاستیک سازی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در سوی دیگر بازار، کسرا، کاذر، کساپا و کخاک نمادهای منفی، کپشیر نماد صف فروش و مابقی نمادهای گروه کانی های غیر فلزی اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

در پايان معاملات نمادهاي خدیزل، سفاسي، خوساز و چكاوه جهت برگزاري مجمع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي و غپينو جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي و فوق العاده متوقف شدند.

منبع: کارگزاری آبان

گردآوری: مدیر سنتر

Download PDF