تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۵ اردیبهشت ۹۸

عقب گرد احتیاطی

بازار متعادل و با گرایش به تک نمادها آغاز به کار کرد. نماد #وبملت، #خودرو، #شبندر و #بترانس از نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل در ابتدای بازار بودند. در میان داد و ستد های گروه بانک و خودرو دو نماد #وبملت و #خودرو تقاضای قوی تری را ثبت کردند هرچند بازار با افزایش عرضه روبرو بود.
اما در بازار نماد معاملاتي #شبهرن، #شسپا، #شنفت پس از رفع تعليق نماد معاملاتي وافشاي اطلاعات با اهميت گروه الف بدون محدوديت نوسان قيمت بازگشایی شدند.
نماد تازه وارد #تاصیکو امروز با افت بیش از دو درصدی در محدوده پایین تر از ۲۶۰۰ ریالی داد و ستد شد.
نماد #رمپنا امروز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات در نمادهای بزرگ با افت همراه بود. #فولاد و #فملی بالاتر از ۴۰۰۰ ریال با افت روبرو شدند و #ذوب با حفظ سطح ۱۷۰۰ ریالی نوسان منفی داشت. #فلوله، #فسرب، #فمراد و #فپنتا از معدود نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه فراورده های نفتی نیز معاملات مثبت آغاز شد و هم اکنون در اکثر نمادها به محدوده های منفی وارد شد. #شبندر، #شتران، #شپنا، #شاوان، #شبریز و #شراز با افت همراهند، #ونفت صف فروش داشت و #شپاس در روندی معکوس در سقف مجاز داد و ستد شد. نمادهای #شسپا، #شبهرن، #شنفت به تریتیب بارشد ۱۷، ۲۰ و ۳۰ درصدی بازگشایی شدند.
در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی برخلاف کلیت بازار شاهد معاملاتی مثبت و پرتقاضا بودیم. #بترانس صف خرید سنگینی در محدوده بالاتر از ۶۵۰۰ ریالی داشت و #بکام، #بنیرو و #بالبر و #بشهاب نیز رشد بیش از ۴ درصد داشتند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملاتی اصلاحی در جریان بود. #شاراک مجددا به پایین تر از ۷۰۰۰ ریال رسید. #زاگرس افت بیش از سه درصدی داشت و #تاپیکو، #پارس، #شیران، #شخارک، #شوینده، #ساینا، #پترول افت با افت همراه بودند و #شغدیر و #شبصیر نوسانات مثبتی را ثبت کردند و امروز نوبت صف خرید به نماد #شتوکا رسید.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات در خودروسازها متعادل بود و امروز نیز قطعاتی شروعی بهتر داشته اند. #خودرو با رشد محدود مواجه بود و پایین تر از ۴۳۰۰ ریال آغاز کرد. #خساپا افت حدود دو درصدی داشت و خزامیا و #خپارس نیز با افت قیمت روبرو بودند. #خگستر اما با رشد همراه شد و در قطعاتی ها #خدیزل، #ختور، #خشرق، #خمحرکه، #خفنر مورد توجه بودند. افزایش تقاضا در نماد #خودرو بهبود وضعیت کلی معاملات در گروه و البته بازار را در پی داشت.
در گروه بانک معاملات در اکثر نمادها مثبت آغاز شد و در مقطع فعلی افزایش عرضه ها عقب نشینی اکثر نمادها را به دنبال داشت. #وبملت، #بصادر، #وتجارت افت بیش از یک درصدی داشتند و #دی، #وپاسار، #ونوین با افت بیش از سه درصدی روبرو بودند. #وخاور بی توجه به نوسانات گروه ۴۰۰۰ ریالی شد و #وپست نیز بیش از دو درصد رشد را ثبت کرد و به صف خرید نیز رسید. #وپارس از دیگر گروه های مورد توجه بازار بود.
در گروه رایانه معاملات نوسانی بود و نمادهای #افرا و #سیستم مورد توجه بودند و این در حالییست که اطلاعاتی های کم جمعیت با افت قیمت همراه شدند. #های_وب و #اوان افت بیش از سه درصدی داشتند و #اپرداز نیز در محدوده صفر تابلو با گرایش اصلاحی داد و ستد شدند.
در معدنی ها که معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتند، #ومعادن با رشد قیمت تا درصد کامل همراه شد و #کاما از دیگر نمادهای مورد توجه بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فارس، #فولاد، #کگل، #رمپنا با افت حدود ۷۲۸ واحدی روبرو شد. افزایش عرضه در بازار که معمولا در روزهای پایانی هفته سابقه طولانی دارد امروز نیز تکرار شد تا بازار پس از دو روز رشد مناسب با اندکی عقب نشینی مواجه شود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF