کوچکترها در کانون توجه بازار

بازار کم حجم و با گرایش به گروه های خودرو و بانک آغاز به کار کرد.
در گروه محصولات شیمیایی همسو با دیگر گروه های بزرگ بازار معاملاتی کم رمق در جریان بود. از نمادهای مورد توجه می توان به #شغدیر، #شفارس، #جم و #پاکشو اشاره کرد.
در فلزات اساسی #ذوب با رشد حدود ۳ درصدی بازگشایی شد. #هرمز، #میدکو، #فراور، #زنگان ، #فزرین از نمادهای مورد توجه بازار بودند. #فولاد، #فملی در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و بقیه نمادها نیز متعادل بودند. در این گروه رشد قیمت های جهانی در روز جاری تا حدودی محرک نمادهای متاثر بود.
در گروه فراورده های نفتی معاملات در اکثر نمادها منفی دنبال شد. #شپنا و #شراز از معدود نمادهای همراه با نوسانات مثبت بودند. رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی با شروع معاملات در روز جاری در صورت تداوم می تواند محرک مناسبی برای گروه باشد.
در گروه خودرو و قطعات معاملاتی مثبت در جریان بود و #خساپا با افزایش تقاضا در سقف مجاز داد و ستد شد.. #خودرو، #خپارس، خزامیا و #خگستر از نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه ماشین آلات و تجهیزات معاملات مثبتی در جریان بود. #لابسا صف خرید داشت و عمده نمادهای مثبت داد و ستد شدند.
در گروه سیمانی شاهد معاملاتی مثبت در نمادهای #سشرق، #سدور، #سهگمت، #سپاها، #سکرد، #سصوفی، #سغرب، #ساروم، #سقاین و #سخزر بودیم. افت شدید قیمتی در روند اصلاحی اخیر و جذابیت نسبی نموداری بسیاری از نمادها در این گروه از دلایل اقبال بازار به برخی از نمادها بود..
پس از سیمانی ها، افزایش تقاضا در مقیاسی ضعیف تر در انبوه سازها نیز محسوس بود. در کاشی و سرامیکی ها نیز #کترام، #کلوند و #کسعدی به سقف مجاز قیمتی رسیدند.
گروه کم جمعیت محصولات کاغذی امروز نیز در کانون توجه بود و نمادهای #چکارن و #چکاوه و #چکاپا به سقف مجاز رسیدند.
زغال سنگی ها نیز امروز مورد توجهند و دو نماد #کطبس و #کشرق صف خرید داشتند
در رایانه ای ها معاملات کم حجم و متعادل بود. در اطلاعاتی ها #اوان از زمان ورود به بازار رشد مناسبی را در حاشیه بازار داشته و امروز #های_وب نیز با واکنش به سطح حمایتی به صف خرید رسید.
در گروه قند و شکر معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود. #قشکر، #قپیرا، #قمرو، #قصفها و #قهکمت به سقف مجاز قیمتی رسیدند و بقیه نمادها نیز مثبت داد و ستد شدند.
در معدنی ها امروز شاهد معاملاتی متعادل بودیم. #کچاد و #کاما امروز رشد قیمتی بیشتری نسبت به سایر همگروهی ها تجربه کردند.
در گروه بانک معاملاتی متعادل در جریان است و عمده نمادها به محدوده منفی وارد شده اند. #وتجارت تک نماد مثبت گروه با حجم معاملات حدود ۸۰ میلیونی می باشد.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #کچاد ، #خساپا، #جم، #فخوز با رشد حدود ۹۵ واحدی روبرو شد. توجه بازار به گروه های کوچکتر علیرغم رشد قیمت در بازارهای جهانی رشد محدود شاخص کل را رقم زد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF