تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۱ تیر ۹۷

مثبت شدن مجدد گروه های پیشرو

در همان شروع بازار با کاهش فشار فروشندگان در اکثر گروه ها، بخصوص گروه های پیشروی پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و معدنی، دادوستدهای مثبت تری را نظاره گر بودیم که در این میان قرار گیری اکثر نمادهای تاثیر گذار در سطوح حمایتی، مزید بر علت بود که علاوه بر برگشت قیمت، مثبت شدن شاخص کل را رقم زد تا جایی که در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، کچاد، فملی، فارس، وامید، فخوز و ومعادن با رشد حدود ۱۲۴۳ واحدی به ارتفاع ۱۰۹٫۹هزار واحدی رسید که در این بین نمادهای جم و بفجر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

در گروه های فلزی و معدنی که شروعی مثبت را تجربه کردند، نمادهای فایرا، فخاس، فنورد، فرآور و فمراد در همان شروع بازار صف خرید شدند که در ادامه، نمادهای ارفع، فخوز، کچاد و ومعادن نیز به جمع آنها پیوستند.

در شروع بازار با معاملات مثبت گروه خودرویی و صف خرید نمادهای خمحور( که متوقف شد)، خگستر، خفنر، خوساز، خمحرکه، خمهر و خچرخش مواجه شدیم.

درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که معاملاتی متعادل تر از روز گذشته را تجربه کردند، نمادهای شیران(صف خرید)، شپاس، زاگرس (صف خرید)، شسینا، شپنا، فارس، شاراک(صف خرید)، شوینده، شفارس، شیراز(صف خرید)، شتوکا، ساینا(صف خرید)، شتران و شسپا از اقبال بیشتر و تقاضای بالاتری برخوردار بودند.

درگروه های اکثرا متعادل سرمایه گذاری و واسطه‌گری ‌های مالی، نمادهای وگستر، واتی، اعتلا، وبیمه، وآتوس، وامید، وبانک و بورس با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر و نمادهای وسپه، وبهمن، وسبحان و وسنا با عرضه های بیشتر و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند، نماد واحیا نیز پس از انتشار شفاف سازی و كنفرانس خبری با رشد چشمگیر ۲۰ درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت تا پس از تجربه رشد حدود ۱۰۰ درصدی (طی تنها ۲۰ روز) کام سهامداران خود را شیرین نماید.

در گروه متعادل و منفی بانکی، نماد دی پس از توقف طولانی مدت حدود ۱۷ ماه، رفع تعليق، برگزاری مجمع سال مالی ۱۳۹۵، ارائه اطلاعات و شفاف سازی های مربوطه با افت سنگین ۵۰ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت در سوی دیگر، نماد وساخت در گروه متعادل و مثبت ساختمانی با جهش قیمتی به صف خرید رسید.

در ادامه توقف طولانی مدت نماد های وب و پس از انتشار شفاف سازی شرکت مرقام، شاهد افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید این نماد پرحاشیه در گروه اکثرا متعادل و مثبت آی تی و انفورماتیک بودیم که صف خرید آنرا درپی داشت.

در گروه های کوچک محصولات کاغذی، ادامه روند صعودی نماد چکاپا همراه دادوستدهای بسیار پرحجم و صف خرید آن قابل توجه بود، در پايان معاملات نیز نمادهای فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنايع شيميايي فارس(شفارس)، ايران ياسا تاير و رابر(پاسا)و بيمه پارسيان(پارسيان) جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي متوقف شدند.

منبع:کارگزاری‌ آبان

گردآوری:مدیرسنتر

 

Download PDF