ادامه درخشش گروه فراموش شده بازار

بازار کم حجم و با گرایش نسبی به گروه های سیمان، انبوه سازی، محصولات غذایی، قند و شکرآغاز به کار کرد. خودرویی ها امروز را با افت قیمت آغاز کردند و گروه بانک نیز کم حجم، مثبت و متعادل قیمت خورد.
اما در بازار نماد #وپاسار با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه سالهاي ۹۵ و ۹۶ بدون تقسيم سود نقدي و شفاف سازي منتشر شده در سايت كدال در خصوص آخرين وضعيت، بازگشایی شد.
در گروه محصولات شیمیایی معاملاتی متعادل در جریان بود و نماد #شاراک رشد حدود سه درصدی را ثبت کرد. #شیران امروز نیز مورد توجه بود و به سقف مجاز قیمتی رسید و #جم نیز در سقف قیمتی داد و ستد شد.
در فلزات اساسی #ذوب با کاهش قیمت بیش از سه درصدی داد و ستد شد و #فولاد و #کاوه افت یک درصدی داشت. #ارفع و #فروس از معدود نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فراورده های نفتی معاملات در اکثر نمادها منفی دنبال شد. #شپنا، #شبندر، #شاوان، #شتران افت بیش از ۲ درصدی داشتند و #شراز تک نماد مثبت این گروه بود. رشد قیمت در گروه های دیگر بازار و محدود بودن نقدینگی موجود، رشد گروهی از بازار را مشروط به افت گروه دیگر نموده است.
در گروه خودرو و قطعات با افزایش تقاضا شاهد رشد نسبی قیمت در اکثر نمادها به خصوص #خساپا بودیم هر چند عمده نمادها در همچنان در محدوده های منفی داد و ستد شدند. در قطعه سازها #خمهر و #خزر مورد توجه بودند.
در گروه ماشین آلات و تجهیزات معاملات مثبتی در جریان بود. #لابسا صف خرید داشت و عمده نمادهای مثبت داد و ستد شدند.
در گروه سیمانی امروز نیز معاملاتی مثبت در جریان بود. #سشرق، #ساراب، #ساروم، #سکرد، #سفانو، #سغرب، #سیدکو، #سقاین و #سصفها مورد توجه بودند.
پس از سیمانی ها، افزایش تقاضا در مقیاسی ضعیف تر در انبوه سازها نیز محسوس بود. در کاشی و سرامیکی ها نیز امروز معاملات مثبتی در جریان بود.
گروه کم جمعیت محصولات کاغذی امروز نیز در کانون توجه بود و نمادهای #چکارن و #چکاوه به سقف مجاز رسیدند و #چکاپا رشد بیش از دو درصدی داشت. #چافست نیز امروز صف خرید داشت.
زغال سنگی ها نیز امروز مورد توجهند و دو نماد #کطبس و #کشرق صف خرید داشتند.
در رایانه ای ها معاملات کم حجم و متعادل بود. در اطلاعاتی ها #اپرداز مورد توجه بود و #های_وب با عقب نشینی مواجه شد.
در گروه خدمات فنی و مهندسی #رمپنا رشد بیش از ۴ درصدی داشت و #رتکو نیز بالاتر از سطح ۱۱۵۰۰ ریالی داد و ستد شد.
در گروه قند و شکر معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود. #قنیشا، #قپیرا، #قصفها، #قمرو و #قشکر از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در معدنی ها #کگهر با رشد بیش از ۵ درصدی از سطح ۸۱۰۰ ریالی عبور کرد و #کنور نیز رشد بیش از دو درصدی داشت. #کمنگنز امروز صف خرید داشت و #کچاد و #کگل نیز متعادل داد و ستد شدند.
در گروه بانک مجددا شاهد نوسانات مثبت و خریدهای روبه بالا در نماد #وتجارت بودیم. #وسینا از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بود و بقیه نمادهای گروه نیز در حال ورود به محدوده های مثبت قیمتی بودند. معاملات پرحجم نماد #وتجارت در سقف قیمتی جو مثبتی به گروه داده و اکثر نمادها نیز با رشد قیمتی همراه شد. #دی و #وسینا رشد بیش از سه درصدی داشتند و #وکار تک نماد منفی گروه تا به این لحظه از معاملات بود. پابرجا ماندن صف خرید #وتجارت، پیشروی خریداران در نمادهای #وبملت، #وبصادر، #وسینا، #دی و #وخاور را به دنبال داشت. نماد #وپاسار پس از ماه ها توقف با رشد حدود ۳۲ درصدی و در محدوده ۱۳۲۰ ریالی بازگشایی شد.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #جم، #رمپنا، #وبملت، #وتجارت و بازگشایی مثبت نماد #وپاسار پس از توقفی طولانی مدت با رشد حدود ۴۳۵ واحدی روبرو شد. رشد مجدد گروه های کوچکتر در بازار افزایش بیش از ۲۰۰ واحدی شاخص هم وزن را نیز در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF