تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۵ اسفند ۹۷

پایان خوش هفته برای تک نماد بانکی

بازار متعادل و كم حجم آغاز به کار کرد و رشد نسبی قیمت ارز در بازار روز گذشته تا حدودی گرایش مثبت بازار را در پی داشت. در ادامه رشد تقاضا در نماد #وبملت معاملات مثبت همراه با صف خرید سنگینی را برای نماد رقم زد.
در گروه خدمات فنی و مهندسی نماد #رتکو امروز نیز صف فروش داشت و #رمپنا پس از بازگشایی با رشد حدود ۲ درصدی روبرو و در سطح ۵۰۰۰ ریالی داد و ستد شد.
در گروه فلزات اساسي معاملات پس از اصلاح روز گذشته با بهبود نسبی روبرو شد. #فملی، #فایرا، #کاوه، #میدکو، #فمراد و #فسرب رشد بیش از یک درصدی داشتند و #ذوب و #فولاد در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند.
در گروه فراورده های نفتی امروز نیز معاملات کم حجم و کم رمق اما در محدوده مثبت اکثر نمادها پیگیری شد. #شپنا، #شتران، #شبندر، #شسپا، #شاوان و #شبریز از نمادهای مثبت گروه بودند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملاتی کم حجم و متعادل در جریان بود. #خساپا، #خودرو و #خپارس مثبت بودند و در قطعه سازها #خچرخش، #خدیزل و #خمحور مورد توجه بودند.
در گروه معدنی نیز وضعیت معاملات کم حجم بود و عمده نمادها نوسانی داد و ستد شدند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز همسو با کلیت بازار معاملاتی نوسانی در جریان بود. #شدوص، #شتوکا، #شویند و #ساینا مورد توجه بودند و #زاگرس نیز رشد حدود ۳ درصدی داشت.
در گروه قند و شکر امروز معاملات نوسانی بود و نمادهای #قپیرا، #قهمکت و #قچار مورد توج بودند
در گروه زراعت معاملات امروز نیز یکپارچه مثبت و همراه با صف خرید اکثر نمادها دنبال شد و نماد تازه وارد #زفکا نیز در آستانه ۱۰۰۰ تومانی شدن با صف خرید همراه بود.
در گروه بانك معاملات با عقب نشینی نمادهای بزرگ گروه آغاز شد و #دی، #وپست و #وسینا نوسانات مثبت را آغاز کردند. افزایش تقاضا در نماد #وبملت رشد بیش از سه درصدی نماد را در پی داشت و در ادامه. صف خرید نماد #وبملت با توجه به مطرح شدن مجدد شایعات قبلی جو گروه و البته کلیت بازار را بهبود بخشید.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #وبملت، #شبندر، #فملی و #رمپنا با رشد حدود ۲۵۸ واحدی مواجه شد. رشد مجدد قیمت ازر در بازار آزاد در کنار تقویت شایعات پیرامون شفافسازی وضعیت ارزی در نماد #وبملت رشد بازار را پس از افت روز گذشته رقم زد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF