تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۵ بهمن ۹۷

بهبود نسبی بازار

بازار کم حجم و مثبت و با گرایش به گروه بانک و خودرو آغاز به کار کرد. رشد نسبی در تک نمادهای بزرگ بازار نیز رشد بیش از ۲۰۰ واحدی شاخص کل را در پی داشت. بازار پس از شروعی مثبت مجددا با عقب نشینی مواجه شد و اکثر نمادهای بزرگ با معاملاتی کم رمق روبرو شدند. رشد قیمت ها در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد و این در حالیست که بازار نیز همچنان به تغییرات این پارامتر حایز اهمیت کم توجه است.
نماد تازه وارد #لوتوس که پس از عرضه اولیه حواشی زیادی را به همراه داشته است، امروز با شروع از محدوده نزدیک به کف قیمتی با رشد همراه شد و تا سطوح بالاتر از ۲۳۰۰ریالی نیز پیشروی کرد.
در گروه فراورده های نفتی امروز جو معاملات با پیشتازی نماد #شبندر مثبت است و به جز نماد #شنفت، #شبهرن و #شپاس بقیه نمادها با رشد قیمتی همراه شدند که در ادامه با عقب نشینی خریداران همراه شدند.
در گروه فلزات اساسی #ذوب به صف خرید رسیده و #فولاد و #فایرا نیز نوسانات مثبتی را تجربه کردند. #فباهنر، #وتوکا، #فروس از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه عرضه برق #بفجر به صف خرید بیش از ۱۰ میلیونی رسید و #دماوند و #مبین نیز معاملاتی مثبت را تجربه کردند.
در گروه رایانه و اطلاعات، معاملات متعادل پیگیری شد. #تاپکیش با رشد بیش از ۴ درصدی همراه بود و #مفاخر، #رانفور، #رکیش و #آپ نیز مثبت بودند. در اطلاعاتی ها #اوان همچنان مورد توجه بود و #های_وب و #اپرداز نیز متعادل داد و ستد شدند.
در گروه ساخت محصولات فلزی، #فاراک به صف خرید رسید و #فاذر و #چدن نیز با رشد بیش از دو درصدی همراه شدند.
در گروه سیمان امروز معاملاتی متعادل در جریان بود و دو نماد #ستران و #سخزر مورد توجه بودند. در انبوه سازها معاملات منفی پیگیری شد و تک نماد #ثالوند با صف خرید روبرو شد.
در گروه خودرو نیز همسو با کلیت بازار شاهد عقب نشینی خریداران بودیم و به جز نماد #خساپا بقیه خودرو سازها نوساناتی منفی را سپری کردند. در قطعه سازها اما #خنصیر، #خاهن، #خریخت و #خمحور مورد توجه بودند.
در بانک ها امروز #وبصادر، #وتجارت، #وبملت و #وپاسار و #وپارس متاثر از بهبود جو گروه با انتشار خبر رسمی افزایش سرمایه بانک صادرات نوسانات مثبت داشتند.
در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای #فولاد، #شبندر، #پارسان، #مبین، #بفجر و #فملی با رشد ۶۸۸ واحدی روبرو شد. افت شدید اخیر و جذابیت سطوح قیمتی در بازار در کنار حمایت های صورت گرفته در نمادهای بزرگ رشد شاخص کل را در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF