تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۶ دی ۹۷

ادامه یکشنبه های بانکی

بازار كم حجم و متعادل و با گرايش به محدوده هاي منفي در اكثر گروه هاي بزرگ آغاز به كار كرد.
نماد تازه وارد #مادیرا نیز با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات کم حجم و متعادل دنبال شد. #پترول به صف خرید رسید و #شاراک رشد بیش از دو درصدی دارد. #شیراز، #شاملا و #پاکشو از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در فلزات اساسی #ذوب و #کاوه امروز به صف خرید رسیدند. #هرمز، #فپنتا، #فزرین، #کیمیا مورد توجه بودند.
در گروه فراورده های نفتی معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود. #شپنا، #شبندر، #شتران و #شبریز افت محدود داشتند و #شسپا و #شبهرن از نمادهای مثبت گروه بودند.
در گروه خودرو و قطعات امروز معاملات در دامنه منفي در جريان بود. #خودرو و #خساپا افت بيش از يك درصدي داشتند و در قطعه سازها #خفنر،#خنصير،#خمحور و #خاهن مورد توجه بودند.
در گروه سیمانی امروز معاملات کم حجم و نوسانی بود.
در گروه قند و شکر امروز معاملات با افزایش تقاضا مواجه شد.
در گروه زراعت و خدمات وابسته معاملات مثبتی در جریان است. نماد تازه وارد #زکشت با افت قیمت همراه بود و #زبینا و #زپارس از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه بانك معاملات در اكثر نمادها مثبت آغاز شد. امروز نماد #دي با تقاضاي بيش از ١٢٠ ميليون سهمي در سقف مجاز قيمتي پيشتاز گروه بود. رشد تقاضا در نمادهای #وبملت، #وتجارت، #وبصادر، #وپاسار و #وپست افزایش قیمت این نمادها را در پی داشت.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #وبملت، #وتجارت، #وبصادر با رشد حدود ۱۶۸ واحدی مواجه شد. توجه مجدد سرمایه گذاران به گروه بانک با توجه به کاهش حجم معاملات در گروه های بازرگ بازار رشد محدود شاخص کل را در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF