تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۹ دی ۹۷

پایان خوش هفته

بازار کم حجم و مثبت و با گرایش مجدد به گروه فلزات، فراورده های نفتی و محصولات شیمیایی آغاز به کار کرد.
در بازار امروز بازگشایی و معاملات عجیب نماد #دعبید که تاثیر مثبت بیش از ۱۰۰۰ واحدی بر شاخص کل برجا گذاشت با ابطال از طرف ناظر بازار مواجه شد. #مبین پس از بازگشایی با افت حدود ۵ درصدی و صف فروش مواجه شد و #بفجر متعادل و در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد.
در گروه فراورده های نفتی معاملاتی مثبت در جریان بود. #شپنا رشد بیش از دو درصدی داشت و #شتران، #شبندر، #شراز و #شاوان نیز با رشد نسبی تقاضا همراه شدند. در ادامه افزایش عرضه نمادهای این گروه را با عقب نشینی مواجه ساخت. ادامه رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی از جمله دلایل اقبال بازار به این گروه می باشد.
در گروه محصولات شیمیایی معاملاتی نوسانی در جریان بود و امروز نمادهای #شغدیر، #شبصیر، #وپترو، #کرماشا، #شتوکا و #شلعاب مورد توجه بودند.
در گروه فلزات اساسي امروز #فايرا مجددا صف خريد داشت. #فسرب، #فمراد از ديگر نمادهاي مورد توجه بودند. #فملي و #فولاد متعادل داد و ستد شدند و #ذوب نيز پس از باز گشايي رشد بيش از دو درصدي داشت.
در معدنی ها معاملات متعادل و مثبت بود و #کچاد و #کدما رشد مناسبی را تجربه کردند.
در گروه رایانه و اطلاعاتی ها معاملاتی مثبت در جریان بود و #تاپکیش و مداران به صف خرید رسیدند.
در انبوه سازها و امروز معاملات مثبت بود و #کرمان و #ثاباد مورد توجه بودند.
در گروه خودرو نیز تحرکات مثبتی در جریان بود و درادامه ازایش عرضه عقب نشینی نمادها را به دنبال داشت.
در بانكي ها #دي به صف خريد رسيد و #وپست نيز رشد بيش از سه درصدي دشات و در ادامه به صف خرید رسید. معاملات بقيه نمادها نيز متعادل دنبا شد
در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای #کچاد، #شپنا، #تاپیکو، #کگل، #فملی با رشد ۸۶۲ واحدی روبرو شد. ادامه رشد قیمت در بازارهای جهانی و امید به بهبود روابط تجاری ابرقدرت های اقتصادی گروه های متاثر را با اقبال نسبی مواجه کرد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF