تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۳ بهمن ۹۷

ادامه فشار بر بازار

بازار کم حجم و منفی آغاز به کار کرد و در برخی تک نمادهای بزرگ بازار با خرید محدود سرمایه گذاران حقوقی شاهد رشد نسبی قیمت و تاثیر مثبت محدود بر شاخص کل بودیم. در ادامه مجددا افت قیمت ها خصوصا در گروه بانک و خودرو و فراورده های نفتی کلیت بازار را نیز با خود همراه نمود.
اما در بازار نمادهای #وپترو #خمحور به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصدی قیمت متوقف شدند. نماد #لکما و #لسرما بازگشایی شدند
نماد #رمپنا با رشد بیش از دو درصدی در سطح نزدیک به ۵۵۰ تومانی داد و ستد شد.
در گروه فلزات اساسی معاملات بهتر از کلیت بازار بود و نوسانات مثبت در نمادهای #فایرا، #میدکو، #فباهنر، #وتوکا، #فولاژ، #فخوز فضای سبزتری را نسبت به کلیت بازار به گروه داد.
در گروه محصولات شیمیایی نیز همسو با کلیت بازار شاهد ادامه فشار فروش بر نمادها بودیم. #شکربن و #شپاکسا، شبصیر و #شپارس و #مارون نوسانات مثبت را تجربه مینمایند.
در گروه معدنی معاملات مثبتی در جریان بود و نمادهای #کگل، #کگهر، #کنور، #کچاد، #کروی، #کمنگنز و #کدما نوسانات مثبتی را تجربه کردند. دو نماد #کنور و #کمنگنز رشد نسبی بیشتری را ثبت کردند.
در گروه فراورده هاي نفتی، معاملات منفی بود و تک نمادهای #شتران و #شبندر با حمایت حقوقی ها نوسانات مثبت کم دامنه ای را پشت سر گذاشتند.
در گروه سیمان #سشرق، #سدور، #سخزر، #سپاها، #سغرب، #سفانو، #سبجنو، #سفار و #سخاش از نمادهای همراه با رشد حداکثری بودند.
در گروه بانك نماد #وپاسار پایین تر از سطح ۱۱۰ تومانی نوسانات مثبت داشتند. #دی و #وپست به کف مجاز قیمتی رسیده است و بقیه نمادها نیز همسو با کلیت بازار با افت محدود همراه شدند.
در گروه حمل و نقل نماد #حپترو و #توریل مورد توجه بودند.
در گروه زراعت که فردا شرکت جدیدی را به بازار عرضه می کند، معاملات مثبت بود. #زدشت به صف خرید رسید و #زبینا نیز در سقف مجاز داد و ستد شدند. #زکشت، #زگلدشت، #زپارس و #زمگسا از دیگر نمادهای مثبت بازارند.
در گروه خودرو و قطعات نیز داد و ستد ها منفی بود و #خساپا در محدوده ۱۰۷ تومانی و #خودرو نیز در سطح ۲۸۰ تومانی داد و ستد شدند. #ختوقا، #خموتور و #خکمک از معدود نمادهای مثبت گروه بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #وبصادر، #وبملت، #فملی و #فولاد، #خساپا، با افت حدود ۴۹۵ واحدی مواجه شدند. ادامه نوسانات قیمتی در بازار جهانی در کنار نزدیکی به پایان سال از عمده دلایل افت بازار طی روز جاری بودند.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF