تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۵ خرداد ۹۸

بی توجه به اخبار منفی

بازار مطابق انتظار و متاثر از اخبار پایان هفته گذشته در درصدهای منفی آغاز به کار کرد. با گذشت حدود یک ساعت از ابتدای بازار شاهد بهبود روند معاملات در اکثر گروه های بازار بودیم.
در گروه فلزات اساسی، #ذوب و #فولاد و #فملی همراه با افت حدود یک درصدی داد و ستد شدند و #وتوکا، #فولای، #فسرب و #فنوال و #فولاژ از نمادهای مورد توجه بودند.
در نماد #رمپنا معاملات در سقف مجاز در سقف مجاز پیگیری شد.
در معدنی ها #کدما و #ومعادن در سقف قیمتی تقاضا داشتند و #کاما نیز رشد بیش از سه درصدی داشت.
در گروه کم جمعیت هتل و رستوران شاهد معاملات مثبت نماد #سمگا پس از آغازی منفی بودیم.
در گروه فرآورده های نفتی، #شنفت، #شاوان از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه زراعت، #زشریف، #زشگزا و #زکشت از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات نوسانی بود. #شیران امروز نیز تقاضای مناسبی داشت و #تاپیکو رشد بیش از یک درصدی داشت. #پترول، #زاگرس، #شکلر و #خراسان از دیگر نمادهای همراه با نوسان مثبت بودند. #پترول نیز در ادامه با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.
در گروه انبوه سازی معاملات همسو با وضعیت کلی بازار مثبت بود.
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد #اپرداز امروز نیز با رشد قیمتی همراه بود.
در گروه رایانه افزایش #مدارن، #پرداخت و #سیستم از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه کوچک محصولات کاغذی شاهد روند مثبت در نماد #چکارن بودیم و #چکاپا نیز رشد بیش از یک درصدی داشت و #چکاوه پس از مجمع، بازگشایی همراه با رشد ۱۲ درصدی داشت.
در گروه خودرو و قطعات، #خودرو با افت حدود ۴ درصدی روبرو هستند و البته تقاضای نسبتا مناسبی داشت. #خساپا، #خزامیا و #خپارس نیز افت بیش از سه درصدی داشتندد و در قطعه سازها نیز آغاز معاملات منفی بود. #خلنت همچنان مورد توجه بود و #خپویش از دیگر نمادهای در حال معامله در سقف مجاز بود. در ادامه فشار عرضه نمادهای خودرو ساز را به صف فروش رساند. با گذشت حدود یکساعت از ابتدای بازار نماد #خودرو با اخبار مربوط به ابلاغ دستورالعمل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به محدوده مثبت وارد شد و در ادامه افزایش تقاضا نماد #خودرو را به صف خرید رساند. افزایش تقاضا در نماد #خکاوه رشد بیش از ۹ درصدی نماد را در سطوح قیمتی بالاتر از ۲۰۰۰ ریالی در پی داشته است.
در گروه بانک معاملات با فشار نسبی عرضه آغاز شده است. #وبملت در محدوده ۴۰۰۰ ریالی تقاضای مناسبی داشت و #وتجارت و #وبصادر افت حدود دو درصدی داشتند. #وپاسار و #ونوین از معدود نمادهای همراه با نوسان مثبت در بازار بودند. نوسان مثبت نماد #وبملت و رشد بیش از دو درصدی از نکات جالب توجه معاملات گروه بانک بود. نمادهای #وبملت، #وکار، #وپست، #وملل، #ونوین و #وپاسار با تقاضای مناسب در گروه بانک همراه بودند. #وبملت نیز در آستانه تشکیل صف خرید قرار داشت. معاملات سرتاسر مثبت در گروه بانک نماد #وتجارت را نیز راضی به رشد حدود ۳ درصدی کرد و #وبصادرنیز رشد حدود یک درصدی داشت.
در گروه حمل و نقل، #حتاید و #حپارسا در سقف داد و ستد شدند و #حآسا نیز که صف خرید داشت به دلیل افشای نتیجه دادگاه با وقفه یک ساعته همراه بود.
در گروه مخابرات هر دو نماد #اخابر و #همراه با صف خرید به کار خود پایان دادند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #همراه، #وبملت، #رمپنا، #اخابر، #ومعادن، #وامید با رشد حدود ۸۱۴ واحدی روبرو شد. بازار متاثر از اخبار سیاسی نه چندان مطلوب با فشار عرضه آغاز کرد و در ادامه با بهبود روند در نمادهای بزرگ تر شاهد حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم وزن بودیم که عمدتا به دلیل ضعف نسبی در روند معاملاتی گروه های کوچکتر بود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF