تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۸ اردیبهشت ۹۸

آغاز سبز هفته

بازار متعادل و با گرایش به گروه خودرو و بانک آغاز به کار کرد. در ابتدای بازار نماد #خودرو و #وبملت در آستانه تشکیل صف خرید قرار داشتند و بقیه نمادهای گروه نیز معاملاتی مثبت را آغاز کردند. در ادامه افزایش عرضه در کلیت بازار محسوس بود و شاهد عقب نشینی خریداران در اکثر نمادهای بزرگ بودیم.
اما در بازار نماد معاملاتي #شرانل پس از رفع تعليق نماد معاملاتي وافشاي اطلاعات با اهميت گروه الف بدون محدوديت نوسان قيمت بازگشایی شد.
نماد تازه وارد #تاصیکو امروز در محدوده پایین تر از ۲۶۰۰ ریالی داد و ستد شد.
نماد #رمپنا امروز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات مثبت بود. #فولاد، #ذوب و #فملی در محدوده صفر تابلو داد وستد شدند و #فلوله امروز نیز صف خرید داشت. #فسرب، #فمراد، #کیمیا و #فروس نیز از نمادهای مورد توجه گروه بودند و #فایرا نیز با توجه به تحقق سود حدود ۹۵۰ ریالی با رشد بیش از دو درصدی و بالاتر از سطح ۶۰۰۰ ریالی داد ستد شد.
در گروه فراورده های نفتی نیز معاملات مثبت آغاز شد و #شبندر و #شپنا رشد بیش از سه درصدی را ثبت کردند . #شپاس غلیرغم گزارش نه چندان مطلوب امروز نیز صف خرید داشت و #شسپا و #شبهرن پس از بازگشایی در محدوده صفر تابلو داد ستد شد. نماد #شرانل نیز پس از شفاف سازی افزایش نرخ و رفع تعلیق نماد با رشد بیش از بیست درصدی بازگشایی شد.
در گروه معدنی #کنور در سقف مجاز داد و ستد شد و #کچاد نیز رشد بیش از سه درصدی دارد و بقیه نمادها نیز نوسانی داد و ستد شدند.
در گروه انبوه سازی شاهد رشد عمده نمادها بودیم. #کرمان پس از شفاف سازی و بازگشایی با رشد بیش از ۱۵ درصدی روبرو شد و صف خرید نیز داشت و #وساخت، #ثشرق، #ثنوسا، #ثمسکن، #ثامان، #آ_اس_پ از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه حمل و نقل معاملات مثبتی در جریان بود و به جز نماد #حسینا که افت دو درصدی داشت و #حفارس که با رشد بیش از یک درصدی مواجه بود بقیه نمادها در سقف مجاز داد و ستد شدند.
در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی دو نماد #بنیرو و #بسوییچ با اقت قیمتی هرماه بودند و #بترانس امروز نیز در سقف قیمتی پرحجم داد و ستد شد. #بالبر، #بشهاب، #بکاب، #بکام در سقف مجاز قرار داشتند و #بموتو بیش از ۶ درصد رشد را ثبت نمود.
در گروه محصولات دارویی نیز معاملات مثبتی در جریان بود و شاهد رشد عمده نمادها ی گروه بودیم. #دزهراوی، #درازی، #دتولید، #داوه، #دتماد، #کاسپین، #پخش، #دشیمی و #والبر از نمادهای همراه با صف خرید گروه بودند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملاتی کم حجم در جریان بود. نمادهای #شغدیر، #شکربن، #شدوص، #شفارس، #شگل، #شسینا مورد توجه بودند.
رشد قیمتی و صف خرید نماد #اخابر نیز از موارد جالب توجه بازار بود.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات مثبت آغاز شده و نمادهای #خودرو و #خگستر، #خشرق، #ختور، #خمحور و #خفنر با رشد حداکثری قیمت داد و ستد شدند. #خساپا، #خپارس و #خزامیا نیز معاملات مثبتی دارند و همچنان معاملات قطعه سازها قویتر دنبال شد. پس از عرضه صف خرید نماد #خودرو حجم معالات این نماد از سطح ۵۰ میلیون سهم گذشت.
در گروه بانک معاملات در اکثر نمادها مثبت آغاز شد و عمده نمادها رشد قیمتی را تجربه می کنند. #وبملت رشد بیش از دو درصدی داشت و #وتجارت به بالاتر از ۴۰۰ ریال بازگشته است. #وپارس، #وملل، #وپست و #وکار رشد بیش از سه درصدی داشتند و #وپاسار نیز بالاتر از سطح ۱۴۰۰ ریالی با تقاضای مناسبی روبرو بود. در ادامه نماد #دی نیز به جمع صف خریدهای گروه اضافه شده است.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #اخابر، #وبملت، #کچاد، #وامید و #رانفور و با افت حدود ۱۷۳۲ واحدی روبرو شد. بهبود فضای سیاسی و ثبات نسبی در قیمت های جهانی بازگشت تعادل به بازار را در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF