تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۸ بهمن ۹۷

بازار دیگر خوب و بد نمیشناسد

بازار کم حجم و با گرایش مجدد به نمادهای پالایشگاهی در ابتدای معاملات آغاز به کار کرد. فشار فروش در گروه بانک در آغاز معاملات محسوس بود و در ادامه به کلیت بازار سرایت کرد.
نماد پرحاشیه #انرژی_۳ پس از بازگشایی و افت مجدد با افزایش تقاضا به صف خرید بیش از دو میلیونی در سطح نزدیک به ۲۹۰۰ تومانی رسید.
در گروه فلزات اساسی فضای معاملات منفی بود و بازار بی توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در بازار داخلی و خارجی همه نمادها را می فروشد. #ذوب امروز مجددا در آستانه صف فروش قرار گرفت. فروشندگان در #فملی نه به نرخ ارز و نه به نرخ جهانی مس توجه دارند و در هر حالتی در حال فروشند. #وتوکا، #فباهنر، #فولاژ و #فجر از دیگر نمادهای تحت فشار عرضه بودند. #فنوال، #هرمز و #فراور از معدود نمادهای همراه با نوسانات مثبت در گروه بودند.
در گروه محصولات شیمیایی #شکربن که رشد تندی را تجربه کرده بود در ادامه روند اصلاحی صف فروش داشت. #وپترو نیز در حال پس دادن رشد نا هماهنگ با بازار است و فشار فروش داشت. #شیران، #شتوکا، #شیراز، #کرماشا از دیگر نمادهای همراه با فشار فروش بودند و #شلعاب با صف خرید راه خود را از گروه جدا کرد. #شگل، #پاکشو، #شبصیر و #شغدیر از دیگر نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه معدنی معاملات منفی است و #کگهر تک نماد همراه با نوسانات مثبت بود. #کنور صف فروش دارد. #ومعادن، #کمنگنز، #کروی، #کدما افت بیش از سه درصدی را تجربه کردند.
در گروه فراورده هاي نفتی، اکثر نمادها در محدوده های مثبت داد و ستد شدند. حجم معاملات نماد #شپنا در ابتدای بازار قابل توجه بود و #شبریز و #شبهرن از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند. در نفتی ها صف خرید #شبهرن، رشد بیش از سه درصدی #ونفت، معاملات مثبت #شبریز و افت بیش از ۴ درصدی #شنفت از مهم ترین تحولات گروه بود.
در گروه سیمان معاملات با فشار فروش جدی روبرو شد و #سکرما و #ساربیل از معدود نمادهای مورد توجه بودند. وضعیت در انبوه سازها مشابه بود و صف خرید #ثالوند در میان افت شدید بقیه نمادها قابل توجه بود. #کحافظ نیز نقش مشابهی را در معاملات منفی گروه کاشی و سرامیک به عهده داشت.
در گروه بانك معاملاتی سرتاسر منفی در جریان بود. #وبملت و #وبصادر افت بیش از یک درصدی داشتند و #وتجارت پایین تر از ۱۶۰۰ ریال داد و ستد شد. #دی به ۱۲۰ تومان نزدیک شد و #وکار مجددا افت بیش از ۴ درصدی را تجربه کردند.
در گروه ساخت محصولات فلزی، #فاراک به صف فروش رسید و #فاما و #فاذر نیز منفی داد و ستد شدند. ادامه رشد و صف خرید نماد #فلامی از نکات قابل توجه بازار بود.
در گروه زراعت نماد تازه وارد #زفکا و نمادهای #زگلدشت و #زقیام و #زپارس با صف خرید همراه بودند.
در گروه خودرو و قطعات نیز معاملاتی منفی را آغاز شد و #خودرو مجددا به سطح ۲۷۰۰ ریالی رسید و #خساپا در سطح ۱۰۶۰ ریالی داد و ستد شد بر خلاف روزهای گذشته امروز در قطعه سازها نیز تحرک چندانی دیده نشد و #خفنر از معدود نمادهای همراه با رشد بیش از دو درصدی بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #ومعادن، #رمپنا، #وبملت و #شپدیس، #فارس و #فملی با افت حدود ۹۵۸ واحدی مواجه شد. عطش فروش در بین بازیگران بزرگ بازار بدون توجه به وضعیت بنیادی شرکت ها جهت تامین نقدینگی در پایان سال، عمده ترین دلیل روند نزولی دلسرد کننده بازار سهام است که امروز نیز ادامه داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF