تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۹ اردیبهشت ۹۸

رشد شاخص و افت بازار
بازار مطابق با انتظار با افزایش عرضه ها آغاز به کار کر و شاهد عقب نشینی خریداران در اکثر نمادهای بزرگ بودیم. نماد #شتران با توجه به گزارش عملکرد مطلوب آغازی مثبت داشت و در ابتدای بازار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.
نماد #رمپنا امروز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات همسو با بازار در نمادهای بزرگ با عرضه مواجه بود. #فلاد، #فملی با افت نسبی روبرو بودند و البته امروز #ذوب نوسانات مثبت را تجربه کرد. #فسرب، #وتوکا، #فمراد، #فروس، #فولای از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه فراورده های نفتی معاملات پالایشی ها متاثر از گزارش مطلوب #شتران متعادل بود و امروز نمادهای #شبهرن، #شسپا، #شنفت، #شرانل مورد توجه هستند. #شپاس مجددا در سقف مجاز داد و ستد شد. افزایش تقاضا در معاملات نمادهای گروه فراورده های نفتی مشهود بود و #شپنا، #شتران، #شبندر و #شبریز رشد بیش از یک درصدی را تجربه کردند.
در گروه محصولات شیمیایی #پارس #تاپیکو، #شپترو نوسانات مثبت داشتند و #شکربن، #شتوکا، #شاملا و #شلعاب،#ساینا، #شسینا در سقف مجاز تقاضا داشتند و #شفن نیز با شایعانی مبنی بر احتمال ارائه گزارش مطلوب به بازار با اقبال روبروست و در آستانه صف خرید قرار گرفت.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات منفی آغاز شد و شاهد افت اکثر نمادهای خودرو ساز بودیم. #خساپا افت بیش از ۴ درصدی داشت و #خودرو، #خزامیا، #خگسترو #خپارس با کاهش قیمت بیش از سه درصدی روبرو بودند. در قطعه سازها اما وضعیت تا حدودی بهتر بود و نمادهای #خلنت، #ختوقا، #خرینگ و #خمحور در سقف مجاز داد و ستد دند و #خشرق نیز به دلیل رشد بیست درصدی متوقف شد. با افزایش فشار فروش شاهد افت اکثر نمادهای خودروساز تا کف قیمتی بودیم.
در گروه معدنی #کنور در سقف مجاز داد و ستد شد.
در گروه انبوه سازی شاهد ادامه رشد #کرمان در سقف قیمتی بودیم. #وساخت از ۶۰۰۰ ریال گذشت و #ثباغ، #ثنوسان، #ثامان و #وآذر از دیگر نمادهای مورد توجه در گروه بودند.
در گروه سیمان امروز #ستران صف خرید داشت و #سفارس، #سشرق، #سدور، #سپاها با افت قیمتی همراه شدند. #سصفها، #سخاش، #ساروم، #سفار، #ساربیل از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی که در چند روز اخیر مورد توجه بازار بوده اند نماد #بترانس با لمس سطوح مقاومتی عقب نشینی تا صف فروش را نیز تجربه کرد. #بکام، #بالبر و #بسوییچ امروز نیز با اقبال بازار مواجه بودند.
در گروه بانک معاملات در اکثر نمادها نوسانی آغاز شد و نمادهای #وپست و #وکار با رشد قیمتی به سقف مجاز رسیدند #وتجارت، #وبملت، #وبصادر نوسانات منفی داشتند و #دی نیز با رشد حدود ۱ درصدی روبرو بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #پارس، #همراه ، #شبریز با رشد حدود ۱۰۳ واحدی روبرو شد. برخلاف رشد محدود شاخص، امروز بازار در گروه های بزرگ با عرضه روبرو بود و شاهد عقب نشینی نسبی خریداران بودیم.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF