تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۹ بهمن ۹۷

عقب نشینی فروشندگان

بازار کم حجم و متعادل با گرایش نسبی به گروه خودرو آغاز به کار کرد. معاملات گروه بانک نیز امروز با رشد محدود آغاز شد و در نماد تازه وارد #زفکا امروز افزایش نسبی عرضه ها در ابتدای بازار مشهود بود. در ادامه رشد تقاضا نمادها بزرگ گروه بانک را با صف خرید همراه ساخت.
در گروه خدمات فنی و مهندسی نماد #رتکو به صف خرید رسید و #رمپنا نیز با رشد تقاضا از سطح حمایتی مواجه شد.
در گروه فلزات اساسی #ذوب با توجه به افشای اطلاعات متوقف شد. #فملی رشد بیش از دو درصدی داشت. #کاوه به صف خرید رسید و #زنگان و #فراور نیز مورد توجه بودند. نماد #ذوب پس از بازگشایی پایین تر از سطح ۱۴۰۰ ریالی و با رشد بیش از دو درصدی داد و ستد شد.
گروه خودرو و قطعات نیز معاملاتی مثبت را آغاز کرد. #خساپا به سطح ۱۰۹۰ ریالی رسید و خودرو نیز بالاتر از ۲۷۰۰ ریال نوسان داشت. در قطعه سازها نیز #خریخت، #خنصیر، #خرینگ و #ختراک مورد توجه بودند.
در گروه محصولات شیمیایی که اخیرا معاملاتی بی رمق را پشت سر گذاشته است امروز نیز وضعیت چندان تفاوتی نداشت و تک نمادهای #شفارس، #شتوکا، #وپترو و #پترول مورد توجه بودند.
در گروه فراورده هاي نفتی، علیرغم مساعد بودن بسیاری از پارامترها همچنان شاهد معاملاتی کم رمق بودیم. #شپنا، #شتران، #شاوان، #شبریز در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #شبهرن امروز نیز نوسانات مثبت بیش از سه درصدی را تجربه کردند.
در گروه سیمان معاملات پس از چند رو اصلاح به مدار رشد بازگشت و #سخوز، #سشرق،#سفارس،#ساراب، #سپاها و #ساربیل ازنمادهای مورد توجه بودند. وضعیت در انبوه سازها نیز بهتر از روز گذشته بود و #ثعمرا و #ثرود رشد بیش از سه درصدی داشت. در کاشی و سرامیک سازها نیز معاملات مثبت بود و #کترام و #کحافظ مورد رشد رشد حداکثری قیمت را تجربه کردند.
در گروه بانك معاملاتی مثبت در جریان است. نماد #وتجارت با واکنش به محدوده حمایتی افازیش بیش از سه درصدی قیمت را تجربه می کند و #وبملت، #وبصادر، #وپست و #وسینا با رشد بیش از دو درصدی مواجهند. #وکار و #وخاور از معدود نمادهای همراه با افت گروهند. نماد #وتجارت پس از افت در روزهای اخیر به صف خرید رسیده است.
صف خرید تمامی نمادها در گروه قند و شکر نمای جذابی را به معاملات این گروه داد.
در گروه زراعت نماد تازه وارد #زفکا و نمادهای #زگلدشت و #زقیام و #زپارس، ۳زشگزا، #زبینا با صف خرید همراه بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فملی #وبملت، #وتجارت و #وبصادر، #رمپنا و #فملی با رشد حدود ۵۵۰ واحدی مواجه شد. کاهش عطش فروش با افت سطح عمومی قیمت ها در اکثر گروه ها، عقب نشینی فروشندگان را به دنبال داشت و افزایش تقاضای نسبی توانست محرک گروه بانک و رشد شاخص کل باشد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF