تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۹ دی ۹۷

رشد نفت و روز خوب پالایشگاه ها

بازار مثبت و با گرایش به گروه های بزرگ بازار آغاز به کار کرد. رشد قیمت در بازارهای جهانی و پیش رو بودن گزارش های ۹ ماهه عمده ترین دلیل اقبال به گروه های کالایی بود.
در گروه محصولات شیمیایی نیز همسو با دیگر گروه های بزرگ بازار معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود. #شکربن با ارئه گزارش مناسب ۹ ماهه مورد توجه بود و #پترول، #شغدیر، #زاگرس و #شیراز رشد بیش از دو درصدی داشتند. #پارس در دامنه نوسان مثبت یک درصدی در حال داد وستد بود و #تاپیکو نیز معاملات مثبتی را داشت.
در گروه فلزات اساسی گروه روی معاملاتی پرتقاضا را پشت سر گذاشت. #فاسمین رشد بیش از سه درصدی داشت و #فزرین #کیمیا، #فراور صف خرید داشتند و #زنگان نیز رشد بیش از سه درصدی را تجربه کرد. #فملی از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بود و #فولای و #فنوال نیز با رشد قیمتی همراه بودند.
در گروه فراورده های نفتی رشد قیمت نفت محرکی برای آغاز مثبت بود. #شبندر با صف خرید پیشتاز گروه بود و #شبریز، #شاوان نیز با رشد بیش از سه درصدی داد و ستد شدند. #شپنا و #شتران نیز معاملاتی مثبت و پرتقاضا راداشتند .#شرانل نوسان منفی محدود داشت و #شسپا، #شبهرن و #شپاس نیز رشد محدودی را تجربه کردند.
در گروه بانك با توجه به رشد دیگر گروه های بزرگ شاهد آغازی منفی در اکثر نمادهای بودیم. #وپست بیشترین فشار فروش را داشت و #بملت، #وتجارت و #وپارس افت بیش از ۲ درصدی به کار خود پایان دادند.
در گروه خودرو و قطعات امروز معاملات قطعه سازها وضعیت بهتری نسبت به خودورسازها داشتند و #خلنت، #خزر، #خفنر، #خکمک و #خدیزل از نمادهای مورد توجه بازار بودند و این در حالیست که #خساپا، #خودرو و #خپارس با افت نسبی قیمت همراه شدند.
در گروه حمل و نقل امروز نیز معاملات مثبتی در جریان بود. #حتوکا، #حسینا ،#حآسا و #حپارسا از نمادهای مورد توجه بازار بودند و #حریل و #حفارس نیز رشد بیش از سه درصدی را ثبت کرده اند.
در سیمانی های مثبت نمادهای #سشرق،#ساراب،#سخزر،#سرود، #سبهان، #سبجنو، #ستران، #سصوفی، #سغرب و #سدور از نمادهای مورد توجه بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #شبندر، #شپنا، #پارس، #فملی، #رمپنا و #شتران با رشد حدود ۵۳۶ واحدی مواجه شد. رشد قیمت در بازارهای جهانی خصوصا بازار نفت و گمانه زنی در رابطه با گزارش های مثبت در نمادهای پالایشگاهی از دلایل عمده رشد شاخص کل در بازار امروز بود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF