بانکی ها در کانون توجه

بازار با افزایش فشار فروش در گروه فراورده های نفتی آغاز به کارکرد که عمدتا به دلیل افت شدید قیمت نفت در پایان معالات روز قبل بود و گروه بانک امروز نیز متعادل و مثبت معاملات را آغاز نمود و خودرویی ها و فلزات نیز در ابتدای بازار معاملاتی کم حجم و متعادل را سپری کردند.
اما در بازار نمادهای #دماوند، #قاسم، #وبملت با توجه به نوسانات قیمتی بیش از بیست درصد و نماد #زکشت با توجه به نوسان قیمتی ۵۰ درصدی متوقف شدند.
در فلزات اساسی معاملاتی متعادل ومنفی در جریان بود. #فولاد افت حدود ۲ درصدی داد و #ذوب نیز منفی داد و ستد شد. #فاسمین امروز با بیش از سه درصد کاهش قیمت مواجه بود.
در گروه فراورده های نفتی افت قیمت نفت همچنان گریبانگیر معاملات گروه بود. #شپنا، #شبندر، #شبریز و #شتران با افت قیمتی همراهند و #شراز و #شاوان در کف مجاز داد و ستد شدند. از طرفی #شسپا، #شبهرن، #ونفت معاملات مثبتی را تا به ثبت کردند. تشکیل صف خرید نماد #ونفت در گروه بحران زده فراورده های نفتی جالب توجه بود.
در گروه خودرو و قطعات معاملاتی متعادل در جریان بود. #خگستر با توجه به اطلاعیه افزایش سرمایه با صف خرید روبرو شد و در #خوساز نیز در قطعه سازها مورد توجه بود. #خودرو و #خساپا افت حدود ۱ درصدی را ثبت کردند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملات همرا با افت بود.
در معدنی ها امروز شاهد معاملاتی متعادل و منفی بودیم. #کنور فشار فروش داشت و #کاما با صف خرید مواجه شد.
در گروه بانک دو نماد #وبملت و #وتجارت همچنان معاملات مثبتی را اغاز کردند و بقیه نمادها با افت محدود قیمت مواجه آغاز به کار کردند. پس از نماد #دی و #وبملت، تشکیل صف خرید در نماد #وتجارت را شاهدیم. #وبصادر، #ونوین، #وسینا و #وخاور نیز در این گروه مستعد لمس سقف مجاز قیمتی بودند. بازگشایی بانک ملت با صف خرید قابل توجه بیش از ۲۰۰ میلیونی ادامه جو مثبت گروه را در پی داشت
در گروه قند و شکر نیز امروز شاهد معاملاتی مثبت بودیم. #قچار، #قپیرا و #قهکمت به سقف مجاز قیمتی رسیدند.
در تک نمادها #رمپنا متعادل بود و در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد. #مادیرا امروز به صف خرید رسید. #زکشت صف خرید پرحجم خود را امروز نیز حفظ کرد و به دلیل رشد بیش از ۵۰ درصدی متوقف شد. #واحیا با افت بیش از ۵ درصدی به پایین تر از ۳۰۰۰ تومان رسید. #های_وب با افت به پایین تر از ۷۰۰۰ ریال رسید، #کخاک رشد بیش از ۳ درصدی دارد و #چافست نیز به سقف مجاز رسید..
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فولاد، #فملی، #شپنا، #شتران و #شبندر با افت حدود ۵۳۳ واحدی روبرو شد. ادامه افت شدید قیمت نفت گروه های متاثر را با فشار فروش مواجه ساخت و امروز گروه بانک به تنهایی از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF