پایان شیرین هفته

بازار کم حجم و مثبت و با گرایش مجدد به گروه بانک آغاز به کار کرد. رشد نسبی قیمت ها در بازار ارز تمایل به خرید سهام گروه های متاثر را افزایش داد. افزایش تقاضا در خودرویی ها افزایش عرضه در گروه بانک را به دنبال داشت و جابجایی نقدینگی در این دو گروه تا حدودی مشهود بود. با آغاز معاملات در بازار ارز شاهد افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ بازار و گروه های متاثر از نرخ ارز بودیم. حفظ قدرت تقاضا در دقایق پایانی بازار مشهود بود و شاهد تشکیل صف خرید مجدد در نماد #وبملت بودیم. #رمپنا نیز با افزایش تقاضا مواجه بود و در پالایشی ها معاملات پرحجمی در جریان بود. #شاراک، #زاگرس و #پارس به سقف مجاز رسیدند و برخلاف وضعیت معاملاتی مرسوم در روز پایانی هفته، در این دقایق روند پرقدرت تقاضا خبر خوبی برای بازار محسوب می شود.
در گروه فراورده های نفتی معاملاتی مثبت در جریان بود. #شپنا رشد بیش از دو درصدی داشت و #شتران، #شبندر، #شراز و #شاوان نیز با رشد نسبی تقاضا همراه شدند. #ونفت امروز نیز به صف خرید رسید. افزایش تقاضا در اکثر نمادهای پالایشی رشد قیمتی این نمادها را در پی داشت. با افزایش تقاضا نماد #شپنا و #شتران به سقف مجاز قیمتی رسیدند.
در گروه فلزات اساسی #کاوه، #ولاد، #فایرا مورد توجه بودند و #فولاد و #فملی متعادل و در محدوده صفر تابلو داد وستد شدند. #ذوب امروز با افت نزدیک به ۲ درصدی در محدوده قیمتی ۱۹۰ تومانی معامله شد. نماد #کاوه نیز پس از ارائه گزارش مناسب فعالیت ماهانه با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.
در معدنی ها معاملات متعادل بود و #کنور تک نماد همراه با صف خرید گروه بود.
در گروه رایانه و اطلاعاتی ها برخلاف جو عمومی بازار معاملات مناسبی را شاهد نبودیم عمده نمادها با افت قیمتی همراه بودند. در رایانه ای ها #پرداخت، #سیستم مثبتند و #افرا صف خرید داشت و در ارتباطی ها #اپرداز مورد توجه بود. معاملات نماد #های_وب امروز نیز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه محصولات شیمیایی معاملاتی مثبت در جریان بود. #شاراک، #شیران، #شفارس، #شدوص و #شاملا به صف خرید رسیدندو #زاگرس، #شغدیر و #پترول رشد بیش از سه درصدی را تجربه کردند. رشد نسبی قیمت ارز از محرک های گروه طی روز جاری بود. نماد #پارس نیز پس از اصلاح قیمتی عمیق امروز رشد بیش از ۴ درصدی را تجربه کرد.
در انبوه سازها و در آغاز معاملات، #وساخت، #ثنوسا، #کرمان و #ثپردیس مورد توجه بودند.
در گروه خودرو نیز تحرکات مثبت مشهود بود و رشد قیمت در نماد #خساپا جو گروه را نیز با خود همراه ساخت. #خاذین، #خودرو، #خزامیا و #خگستر از نمادهای مورد توجه خودرو سازها بودند و #خوساز، #خمهر و #خنصیر در قطعه سازها پرتقاضا داد و ستد شدند. با افزایش تقاضا شاهد تشکیل صف خرید در نمادهای #خساپا، #خودرو، #خزامیا و #خگستر بودیم.
در بانک ها امروز #وبملت صف خرید داشت و بقیه نمادها نیز معاملات مثبتی را آغاز کردند. #ونوین و #وپست از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند. عرضه کامل صف خرید #وبملت، خریداران را در گروه تا حدودی با عقب نشینی مواجه کرد و نماد #وبصادر و #وتجارت به محدوده های منفی معاملاتی وارد شدند.
در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای #پارس، #وبملت، #شپنا، #فولاد، #شتران، #پارسان با رشد ۱۴۹۳ واحدی روبرو شد. رشد قیمت ها در بازار ارز مهم ترین دلیل اقبال به بازار سهام در پایان اولین هفته زمستانی بود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF