شنبه سبز بازار

بازار با گرایش مجدد به پترو پالایشی ها آغاز به کار کرد و امروز بانکی ها با فشار نسبی عرضه در ابتدای بازار مواجه بودند و خودرویی ها نیز مثبت آغاز کردند.
ما در بازار نماد تازه وارد #زکشت پس از شفاف سازی در رابطه با رشد ۵۰ درصدی با رشد مجدد ۱۰ درصدی و صف خرید سنگین به معاملات بازگشت.
در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملاتی مثبت در جریان بود و نمادهای #شاراک #زاگرس، #پارس، #شیران، #شکرین، #شوینده، #کرماشا، #جم، #شفارس، #شسینا و شاملا با رشد بیش از سه درصدی داد و ستد شدند.
در فلزات اساسی معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود. #فولای، #فسرب، #فباهنر، #ارفع و #کاوه از نمادهای مورد توجه بازار بودند و #فولاد و #ذوب در محدوده صفر تابلود داد و ستد شدند و #فملی رشد بیش از یک درصدی داشت. هر چند در اواخر بازار شاهد رشد قیمت #فولاد بودیم.
در گروه فراورده های نفتی رشد قیمت نفت اقبال مجدد به گروه را به دنبال داشت. #شپنا بیش از ۴ درصد رشد داشته و #شتران نیز به محدوده ۵۰۰ تومانی نزدیک شد. #شسپا و #شاوان از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بودند. وضعیت اندیکاتورهای تکنیکی در نمودار اکثر نمادهای این گروه، حاکی احتمال ادامه دار بودن روند اخیر بود. نماد #شپنا با افزایش تقاضا به صف خرید رسید و بقیه نمادهای گروه نیز در در مسیر لمس سقف مجاز قیمتی بودند. #زاگرس و #شاراک نیز به سقف مجاز رسیدند.
در گروه خودرو و قطعات معاملاتی متعادل در جریان بود و درادامه افزایش عرضه اکثر نمادها را به محدوده منفی کشاند. #کنور امروز سف خرید داشت و #کدما به کف مجاز قیمتی رسید.
در گروه خدمات فنی مهندسی، #رتکو به صف خرید رسیده و #رمپنا رشد بیش از سه درصدی داشت.
در معدنی ها امروز شاهد معاملاتی متعادل و مثبت بودیم. #کنور امرو با صف خرید به کارخود پایان داد.
در گروه بانک معاملات امروز منفیست و اکثر نمادها با افت قیمت داد و ستد شدند. #وبصادر افت بیش از سه درصدی دارد و #وتجارت و #وبملت نیز با افت محدود قیمت همراه بودند. #وکار و #خاور از معدود نمادهای مثبت گروه بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #پارس، #شپنا، #فولاد، #پارسان و #شتران و #تاپیکو با رشد حدود ۲۳۳۰ واحدی روبرو شد. رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی در کنار ارائه گزارش های مناسب فروش در آذر ماه و همچنین نزدیکی به موعد ارائه گزارش های ۹ ماهه روند مثبت بازار در آغاز هفته جدید را به دنبال داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF