رشد ۳۳ درصدی فروش “فولاد” در دو ماه اول و تحلیل کارگزاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به دنبال انتشار گزارش تولید و فروش اردیبهشت ماه شرکت ۷٫۵ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه،کارگزاری آبان تحلیلی از روند فروش محصولات در ۲ ماه نخست سال و مقایسه با دوره مشابه سال قبل ارائه کرد.

براین اساس،”فولاد” در اردیبهشت ماه موفق شد حدود ۱٫۹۴ هزار میلیارد تومان از محصولات را به فروش برساند و مجموع فروش دو ماهه ابتدایی سال را به بیش از ۳٫۲ هزار میلیارد تومان برساند. اهمیت این عملکرد زمانی بیشتر می شود که بدانیم در مدت مشابه سال مالی قبل مجموعا در دو ماهه ابتدایی سال حدود ۲٫۴ هزار میلیارد تومان فروش داشته درواقع شرکت با رشد ۳۳ درصدی فروش نسبت به دو ماهه سال مالی قبل همراه شده است.

این شرکت بورسی در دو ماهه ابتدایی سال جاری حدودا ۷۷۳ هزار تن ورق گرم فروخته که نسبت به ۶۴۰ هزار تن ورق گرم سال مالی قبل فقط ۲۱ درصد رشد مقداری داشته است. علاوه بر آن،رشد نرخ فروش این محصول از ۲ میلیون تومان در هر تن در دو ماهه ابتدایی سال قبل به ۲٫۵ میلیون توما به ازای هر تن در دو ماهه ابتدایی سال جاری رسیده که رشد ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

برایند رشد ۲۱ درصدی فروش مقداری ورق گرم در کنار رشد ۲۵ درصدی نرخ فروش این محصول موجب شده مبلغ فروش در این برهه زمانی با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شود و از ۱٫۲۸ هزار میلیارد تومان در اردیبهشت ۹۶ به ۱٫۸۹ هزار میلیارد تومان در اردیبهشت سال ۹۷ برسد.

ورق سرد که از دیگر محصولات مهم “فولاد” است، در دو ماهه ابتدایی سال در کانون توجه نبوده به طوری که مقدار فروش این محصول در دو ماهه ابتدایی سال با کاهش نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل همراه شده و صرفا به دلیل رشد نرخ فروش محصولات متعاقب جهش فولاد در بازارهای جهانی با رشدی ۸ درصدی همراه شده است.

فولاد مبارکه مطابق با انتظار عملکردی مطلوب داشته و با تداوم همین روند به نظر می رسد در پایان سال مالی جاری به مبلغ فروش ۲ هزار میلیارد تومانی دست یابد که حاکی از روند مستمر و رو به رشد این غول فولادی است.

  منبع: بورس پرس

گردآوری: مدیر سنتر

 

Download PDF