۸ مورد از مزایای تحصیل در خارج از کشور که به آن فکر نکرده بودید

تحصیل در خارج از کشور علاوه بر جذاب بودن، مزایای زیادی دارد. کارشناسان آموزش عالی از اقصی نقاط جهان، مزایای تحصیل در خارج از کشور را این‌گونه بر می‌شمارند: تجربه زندگی در یک مرکز جهانی، توسعه مهارت‌های زبان از طریق شرکت کردن در یک تجربه بین‌المللی و همچنین فاکتورهای کلیدی دیگری که می‌توانند در هنگام انتخاب محل تحصیل مفید باشند. در این مقاله با ۸ مورد از مزایای تحصیل در خارج آشنا می‌شوید.

فرهنگی جدید را تجربه می‌کنید

دی روچ، مدیر گروه و بازاریابی اروپا در گروه تحصیلی Navitas، اعتقاد دارد که هیچ چیز به اندازه تجربه همه‌جانبه‌ای که شما هنگام تحصیل در خارج از کشور به دست می‌آورید نمی‌ارزد. به گفته‌ او:

بهترین راه برای شناختن فرهنگی دیگر، غرق کردن خود در آن فرهنگ است و شما تنها هنگامی می‌توانید به این هدف برسید که در آن کشور زندگی کنید. هنگامی که شما کار می‌کنید، تعطیلات یا تجربه‌های سفر شما به خارج از کشور، نهایتا دو تا چهار هفته در هر سال طول می‌کشد، بنابراین تحصیل در خارج از کشور، فرصت بی‌نظیری را برای اقامت در یک کشور و فراگرفتن همه چیز در مورد آن، ایجاد می‌کند.

الیزابت دلفرس، دستیار مدیر پذیرش و مدیر برنامه‌های فارغ التحصیلی در دانشکده حقوق تولان، اذعان دارد که اگر شما تحصیلات کارشناسی را در کشور خود گذرانده‌اید، دوره کارشناسی ارشد می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای آموختن تجربه‌ای بین المللی باشد:

دانشجویان، غالبا مدرک کارشناسی ارشد را از یک دانشگاه خارج از کشور محل زندگی خود اخذ می کنند تا تجربه فرهنگی منحصر به فردی  را در مسیر یافتن مهارت‌های جدید کسب کنند.

از سرتاسر جهان دوست پیدا می‌کنید

ممکن است دانشگاهی که برای تحصیلات بین‌المللی خود انتخاب می‌کنید، دانشجویانی از آن ناحیه یا سایر مناطق جهان داشته باشد. اگر بتوانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید، می‌توانید از دوران تحصیل خود، دوستی‌هایی پایدار با مردمی از کشورهای مختلف ایجاد کنید، که این موضوع برای سفرهایی که در آینده خواهید داشت عالی است و همچنین می‌تواند مبنایی خوب برای ایجاد یک شبکه بین‌المللی حرفه‌ای باشد.

به گفته دلفرس:

وقت صرف کردن برای تحصیل در خارج از کشور، می‌تواند فرصتی عالی برای ایجاد برخوردهای جدید و روابط ارزشمند با دوستانی در سرتاسر جهان ایجاد کند.

پروفسور کیمبرلی هاچینگر، مدیر برنامه‌های کارشناسی ارشد در روابط بین‌الملل در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)، می‌گوید:

با عضویت در یک جامعه دانشگاهی متنوع بین المللی، می‌توانید کیفیت یادگیری خود را ارتقا دهید، زیرا فرصت دارید تا طیف گسترده‌ای از عقاید و تخصص‌ها را در اختیار داشته باشید.

به معنای واقعی کلمه، مستقل می‌شوید

تجربه‌ دانشگاه، برای اغلب دانشجویان جدید، مسیری در جهت به‌دست آوردن استقلال است؛ اما استقلالی که به‌ واسطه‌ تحصیل در خارج از کشور به دست می‌آید، تلاش بیشتری می‌طلبد و بیشتر قابل توجه است و باعث می‌شود دانشجویان، خود را به عنوان افراد حقیقی و مستقل ارتقا دهند.

شیوه تفکر خود را تغییر می‌دهید

ممکن است تحصیل در خارج از کشور، دیدگاه شما نسبت به بسیاری از مسایلی که تا به‌حال قدر آن‌ها را نمی‌دانستید، مثبت کند. سارا هان، عضو گروه همکاری بین المللی در شورای آموزش دانشگاه می‌گوید:

تحصیل در خارج از کشور، فرصتی برای توسعه دیدگاه ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا فرد، مشکلات را با دیدی گسترده درک و تجزیه و تحلیل کند. علاوه بر این، تجربه زندگی بلندمدت در فرهنگ‌های دیگر، کمک می‌کند تا افراد، تفکر عینی‌تری نسبت به خود و سرزمین مادری خود، در راستای تحمل اختلافات و شناسایی و درک تفاوت‌ها به‌دست آورند.

برای حضور در یک محیط کاری بین المللی آماده می‌شوید

لرا ولچ رییس مشاوره کمیسیون فولبرایت آمریکا و بریتانیا درلندن، اعتقاد دارد که تحصیل در خارج از کشور احتمالا برای ارتقای چشم‌اندازهای آینده کاری است:

کارفرمایان به دنبال فارغ‌التحصیلانی می‌گردند که تجربه‌های بین‌المللی دارند، چه از طریق کار یا از طریق تحصیل در خارج از کشور. امروزه فرصت‌های بیشتری برای تحصیل و کار در خارج از کشور یا اقامت و کار کردن پس از آن، وجود دارد. هر کسی که در رزومه‌ خود سابقه‌ تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد، یک مزیت بزرگ برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان خواهد داشت.

ابتدایی‌ترین مزیت در این شرایط، این است که به شما موضوعی برای صحبت در یک جلسه مصاحبه خواهد داد، اما در سطح بالاتر اهمیت، می‌تواند به کارفرمای بالقوه شما ثابت کند که توانایی ایستادن روی پای خود را دارید و به همین دلیل شما می‌توانید خود را به خوبی با موقعیت‌های مختلف وفق دهید و نشان می‌دهد که شما دارای مدیریت و ابتکار عمل هستید.

مهارت‌های زبانی خود را ارتقا می‌دهید

برای بسیاری از دانشجویانی که در خارج از کشور خود تحصیل می‌کنند، آموزش دیدن در کشوری دیگر، فرصتی برای ارتقای مهارت‌های زبانی فراهم می‌کند. این موقعیت می‌تواند از طریق تحصیل به زبانی غیر از زبان مادری و یا از طریق یادگیری زبان‌های محلی آن منطقه حاصل شود.

در سرتاسر جهان، تعداد زیادی از دوره‌های تحصیلی به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. البته تسلط به زبان انگلیسی کاربردهای زیادی در موقعیت‌های مختلف دارد. با تمام این اوصاف، تسلط به هر زبانی به غیر از زبان مادری، نوعی ثروت محسوب می‌شود.

سارا هان اظهار داشت:

مهارت‌های زبانی‌ که به‌واسطه‌ تحصیل در خارج ازکشور حاصل می‌شوند، اغلب اوقات برای دانشجویان و سرزمین مادری‌ آن‌ها، در کوتاه‌مدت و بلندمدت مفید خواهد بود.

در قطب جهانی رشته خود تحصیل می‌کنید

لارن ولچ اشاره می‌کند که ادامه تحصیل در خارج از کشور، فرصتی عالی برای صرف وقت در جایی است که در رشته مورد علاقه شما، به عنوان قطب پیشرو و مرکز آموزش رشته‌ شما شناخته شده است.

در واقع با این شرایط، فرصت‌هایی برای آموختن از کارشناسان مشهور و سخنرانان مهمان خواهید داشت و ممکن است تجربه کاری قابل ملاحظه‌ای نیز به دست آورید. برای مثال، کسانی که در زمینه مسایل مالی تحصیل می‌کنند، می‌توانند توسط قطب‌های مالی‌ همچون نیویورک، لندن یا هنک کنگ جذب شوند. کسانی که به سیاست علاقمند هستند هم ممکن است در دانشگاه‌هایی در واشنگتن دی سی و یا بروکسل به جستجو بپردازند.

دی رچ اشاره می‌کند که برخی کشورها در برخی رشته‌های خاص، بیشتر پیشرو شناخته می‌شوند:

آلمان مترادف پیشرفت در مهندسی و تکنولوژی است و آمریکا در زمینه کسب و کار و مدیریت برنامه‌ها مشهور است. به عنوان مثال می‌توان دانشگاه هاروارد ، ام آی تی یا استنفورد را نام برد. کشور استرالیا برای هنر، طراحی و ورزش مشهور است و کانادا برای فیلد جدید برنامه‌های CO-OP خود بیشتر شناخته شده است.

بیشتر سفر می‌کنید

در نهایت، تحصیل در خارج از کشور، فرصتی برای سفر کردن در سرتاسر جهان فراهم می‌کند. به گفته‌ روچ:

به وضوح شما به دانشگاه یا شهری که در آن تحصیل می‌کنید گره نخورده‌اید. شما زمان و فرصت کافی برای سفر کردن در آن کشور و یا اطراف آن را خواهید داشت. سفر و گشت زدن در کشور، معمولا در تعطیلات و اواخر هفته امکان‌پذیر است و البته با استفاده از کارت دانشجویی قطعاً هزینه‌ کمتری خواهد داشت.

منبع:پیمنت۲۴

گردآوری:مدیرسنتر

 

Download PDF